۷ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۵

استاد آمریکایی در گفتگو با مهر:

سبک زندگی مصرف گرای غربی برای کل جهان خطر آفرین است

سبک زندگی مصرف گرای غربی برای کل جهان خطر آفرین است

یک استاد فلسفه دانشگاه ایالتی مورهد در آمریکا گفت: سبک زندگی غربی به شدت مبتنی بر تن پروری و مصرف گرایی است که نه تنها نتایج و تبعات منفی آن متوجه جامعه غربی است بلکه متوجه همه جوامع است.

پروفسور اسکات دیویسون استاد فلسفه دانشگاه ایالتی مورهد در کنتاکی آمریکا در خصوص اینکه چه نقدی بر سبک زندگی غربی وارد است به خبرنگار مهر گفت: سخت و دشوار است که بخواهیم نکات منفی سبک زندگی غرب را برشمریم.

وی در ادامه افزود: همچنین بسیار سخت و دشوار است که بتوان سبک زندگی قدیم غرب را با سبک زندگی غرب در حال حاضر مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: آنچه به طور کلی در مورد سب زندگی غرب در حال حاضر می توان بیان داشت این است که سبک زندگی در غرب به شدت ماشینی شده است.

این استاد آمریکایی یادآور شد: انسان غربی در حال حاضر به سبب این سبک زندگی ماشینی تن پرور شده است. این تن پروری و مصرف‌گرایی باعث شده تا محیط زیست انسانی به خطر بیفتد.

وی تأکید کرد: برای نمونه در گذشته و به طور دقیق بعد از جنگ جهانی دوم آمریکایی‌ها به جای اینکه به پیاده روی توجه کنند استقاده از اتومبیل را ترجیح داده‌اند.

دیویسون افزود: این امر دو خطر را به دنبال داشته است. اول اینکه خود آن شخص تحرکی که قبلا داشته را در حال حاضر ندارد و دوم اینکه این تن آسایی باعث می شود تا محیط زیستی که متعلق به همه انسانهاست به خطر بیفتد.

وی در ادامه تأکید کرد: این مصرف‌گرایی و سبک زندگی مبتنی بر تن آسایی باعث شده تا ذخائر انرژی بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد و صنایع مرتبط با چنین کالاهایی نیز روز به روز گسترش یابند و نهایتا خطراتی را متوجه همه ابنای بشر سازند.

این فیلسوف آمریکایی در ادامه تصریح کرد: آنچه امروز از آن به عنوان آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی می شنویم و با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم ماحصل و نتیجه همین سبک زندگی مبتنی بر تن آسایی است.

این استاد آمریکایی در پایان تأکید کرد: بر این اساس آنچه در مورد سبک زندگی در غرب می توان در حال حاضر بیان کرد این است که سبک زندگی غربی به شدت مبتنی بر تن پروری و مصرف گرایی است که نه تنها نتایج و تبعات منفی آن متوجه جامعه غربی است بلکه متوجه همه جوامع است.

کد خبر 2005670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha