۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲

جلیلی در دیدار وزیر خارجه قزاقستان:

امنیت منطقه ای در گرو نقش آفرینی فعال کشورهای منطقه در مقابله هماهنگ با تهدیدهای مشترک

امنیت منطقه ای در گرو نقش آفرینی فعال کشورهای منطقه در مقابله هماهنگ با تهدیدهای مشترک

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی صبح امروز با یرلان ادریسوف وزیر امورخارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیلی در این دیدار گفت: امنیت منطقه ای و صلح جهانی در گرو نقش آفرینی فعال کشورهای منطقه در مقابله هماهنگ با تهدیدهای مشترک و جلوگیری از دخالت بیگانگان در ترتیبات امنیتی منطقه است.

سعید جلیلی تاکید کرد ادعای برخی قدرت ها در زمینه تلاش برای امنیت منطقه ای از یک سو و اقدام آنها در بکارگیری ابزار فشار و تحریم برای تحمیل رویکردهای غیرمنطقی دارای تناقض است.

دبیرشورایعالی امنیت ملی افزود؛ با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در عین توانمندی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، در مخالفت با سلاح هسته ای و مقابله با اشاعه آن اشتراک نظر دارند، دو کشور می توانند عرصه های جدیدی از همکاری ها در سطح دوجانبه و نیز منطقه ای و بین المللی را سامان دهند.

وی خاطر نشان ساخت، همکاری های همه جانبه امنیتی میان کشورهای منطقه، جایی برای حضور و نفوذ بیگانگان در منطقه باقی نمی گذارد.

همچنین در این دیدار یرلان ادریسوف وزیر امور خارجه قزاقستان با اشاره به ظرفیت های بالفعل ایران در منطقه تاکید کرد، همه طرف های منطقه ای و بین المللی به نقش انکار ناپذیر ایران در تثبیت صلح و امنیت منطقه اذعان دارند.

وی همچنین از موافقت ایران با پیشنهاد قزاقستان برای میزبانی گفتگوهای ایران و 1+5 قدردانی کرد.

 

کد خبر 2005831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha