۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶

علیپور خواستار شد:

دولت گرانی‌های بازار شب عید را کنترل کند/انتقاد از تاخیر در ارائه لایحه بودجه 92

دولت گرانی‌های بازار شب عید را کنترل کند/انتقاد از تاخیر در ارائه لایحه بودجه 92

ارومیه - خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش گرانی ها و کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار شب عید با توجه به افزایش حجم نقدینگی طی روزهای آینده تأکید کرد.

محمد علیپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، افزود: دولت باید برنامه ریزی لازم برای کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش برخی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در شب عید با توجه به افزایش میزان نقدینگی طی روزهای آینده را داشته و از خودنمایی دلالان در این برهه از وضعیت اقتصادی جلوگیری کند.

وی ضمن انتقاد از توجه و مانور رسانه ها بر روی برخی کالاهای ویژه شب عید از جمله پسته، با بیان اینکه عید فقط پسته نیست، اظهار داشت: باید قیمت و کیفیت همه کالاها از جمله کالاهای اساسی، پوشاک، کیف و کفش، میوه، شیرینی و آجیل توسط بازرسان سنجش شود.

علیپور خواستار افزایش میزان نظارت ها بر بازار توسط بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شد و گفت: با توجه به سودجویی برخی از بازار شب عید و در تنگنا گذاشتن مردم در خرید کالاهای بی کیفیت با قیمت های گزاف، نظارت ها دقیق و برخورد با متخلفات قاطع باشد.

مجلس به محض دریافت لایحه بودجه 92 بررسی ها را آغاز می کند

علیپور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از تاخیر در ارائه لایحه بودجه 92 توسط دولت به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس آماده اند به محض ارائه بودجه 92 بررسی ها را آغاز کنند چرا که تاخیر در تصویب آن باعث اختلال در اجرای طرح های مختلف می شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، چایپاره و شوط در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به تاخیر در ارائه بودجه، تصویب و تخصیص اعتبارات نیز با تاخیر همراه خواهد بود، ادامه داد: لایحه بودجه سند اقتصاد راهبردی کشور بوده و تاخیر در ارائه آن باعث وارد شدن صدمات و لطماتی به روند اجرای طرح های مختلف بویژه عمرانی می شود.

علیپور با اشاره به محدودیت اجرای طرحهای عمرانی در استان های سردسیر و کوهستانی و ایجاد مشکلات جدی در اجرای طرح های عمرانی آنها با تاخیر در ارائه لایحه بودجه 92، یادآور شد: بر اساس ماده ۲۱۶ آیین‌ نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت باید لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا 15 آذر ماه هر سال به مجلس تسلیم کند.

کد خبر 2005857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha