۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۴۹

نفریه خبر داد:

خودروهای اورژانس اجتماعی افزایش می‌یابد/ پرداخت معادل یک ماه عیدی به مددجویان بهزیستی

خودروهای اورژانس اجتماعی افزایش می‌یابد/ پرداخت معادل یک ماه عیدی به مددجویان بهزیستی

سمنان-خبرگزاری مهر: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از گسترش اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: به زودی 100 دستگاه خودرو اورژانس اجتماعی خریداری و بین استان‌ها تقسیم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نفریه ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان بهزیستی استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران در محل تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان ضمن بیان اینکه در حال حاضر 198 خودرو اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد افزود: تا آخر سال بودجه 100 دستگاه اورژانس اجتماعی پیش‌بینی شده است و هر زمان مصوبه هیئت وزیران ابلاغ شود این تعداد خودرو جدید تهیه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز شهرها و استانهایی که باید این خودروهای اوژانس اجتماعی به آنها تحویل داده شود مشخص شده و پس از مناسب‌سازی تحویل خواهند شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان این سازمان خبر داد و افزود: از یک ماه گذشته پرداخت مستمری متمرکز شده است و همه مستمری بگیران در سراسر کشور به صورت هماهنگ و یکنواخت مستمری دریافت می کنند.

نفریه همچنین از پرداخت عیدی مستمری بگیران معادل یک ماه مستمری خبر داد و گفت: همچنین معادل یک ماه مستمری بن غیر نقدی نیز به مستمری بگیران تعلق می گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، همچنین از فعالیت مرکز مشاوره ژنتیک در سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: امیدواریم با قانونی شدن فعالیت این مرکز در خصوص مشاوره قبل از ازدواج شاهد رشد جمعیت سالم در کشور باشیم.

وی با یادآوری اینکه سالانه چند صدهزار زوج از خدمات مشاوره ای قبل از ازدواج استفاده می کنند، گفت: همچنین 9 هزار و 300 کودک بین سنین شیرخوار تا 18 سال تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، همچنین از چاپ چهار عنوان کتاب برای آموزش درمانگران و خانواده های معتادان به شیشه در کشور خبر داد و گفت: بیش از دو هزار کمپ ترک اعتیاد، مراکز درمان سرپایی و مراکز کارشناسی و مشاوره ای در کشور فعال هستند.

نفریه از طرح‌های مختلف سازمان بهزیستی برای حمایت از قشرهای ضعیف جامعه خبر داد و گفت: یکی از طرح‌هایی که این سازمان دارد این است که از رویکرد جمع‌آوری به سمت رویکرد حمایتی حرکت کند.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های مختلف از سوی سازمان بهزیستی کشور طی سال‌های اخیر تعداد مراکز نگهداری تقریبا ثابت مانده و این در حالی است که تعداد مراکز مداخله در بحث درمان به سرعت افزایش یافته است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان دو رویکرد مهم در دستور کار خود دارد که می‌‌توان به تبدیل مراکز کاهش آلودگی به مراکز روزانه و همچنین استقرار پایگاه‌های خدمات اجتماعی ویژه کودکان خیابانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم در مناطقی که بیشترین فرستنده کودکان خیابانی به تهران هستند را پایگاه‌های اجتماعی دایر کنیم گفت: با استقرار یکی از این پایگاه‌ها از ورود کودکان خیابانی به شهرهای بزرگ از جمله تهران جلوگیری می شود.

نفریه در ادامه به برخی از آمارهای سازمان بهزیستی در مهدهای کودکانک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 16 هزار مهد کودک در سطح کشور فعال هستند که در آنها بیش از 600 هزار کودک در بخش‌های مختلف آموزش‌ می‌بینند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خاتمه با بیان اینکه سال گذشته 92 هزار تماس مرتبط با اوژانس‌های اجتماعی گرفته شد، افزود: خط 123 اورژانس اجتماعی به صورت 24 ساعته و به افراد ارائه خدمات می‌دهد و مداخلات ما نیز با حضور تیم‌های تخصصی سیار فعالیت کرده و در حال گسترش نیز است.

کد خبر 2006054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha