۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۰۵

مهدی تاج مطرح کرد:

با اعمال فشار تعداد تیم‌های سقوط کننده تغییر نخواهد کرد

با اعمال فشار تعداد تیم‌های سقوط کننده تغییر نخواهد کرد

سرپرست سازمان لیگ ضمن اعلام آخرین تغییرات ایجاد شده در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، در خصوص تغییر تعداد تیم های سقوط کننده به لیگ آزادگان گفت: با اعمال فشار به سازمان لیگ تغییری در تعداد تیم های سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ آزادگان ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی تاج در خصوص تغییراتی که در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایجاد شده ضمن بیان مطلب فوق گفت: کمیته اخلاق توسط فیفا به رسمیت شناخته شده و حتی خود فدراسیون جهانی فوتبال نیز دارای چنین کمیته ای است. ما تغییراتی را در کمیته اخلاق ایجاد کرده ایم منتهی این تغییرات محتوایی است به طوریکه این تغییرات باعث شده تا پایبندی مسئولان، بازیکنان و مربیان به مسائل اخلاقی بسیار جدی شود.

وی در همین خصوص افزود: در تغییراتی که در کمیته اخلاقی ایجاد شده از این پس این کمیته دارای دادستانی و دادگاه خواهد بود که مشابه کمیته اخلاقی فیفا خواهد بود و اگر فردی یا باشگاهی نسبت به رای صادر شده توسط دادستانی کمیته اخلاق معترض باشد می تواند برای تجدید نظر به دادگاه اعتراض کند و اگر رایی به طور قطعی صادر شود دیگر تحت هیچ شرایطی قابل شکستن نخواهد بود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال درخصوص مخالفت مایلی کهن و برخی از مربیان و مدیران باشگاه های دیگر در خصوص 16 تیمی شدن رقابت های لیگ در فصل آینده گفت: نظر مایلی کهن و سایر افرادی که با من اختلاف نظر دارند برایم محترم است. اما تصمیم کاهش تعداد تیمهای لیگ برتری از 18 به 16 تصمیمی است که حدود دو سال قبل توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال سازمان لیگ گرفته شده است بنابراین با اعمال فشار به سازمان لیگ تغییری در تعداد تیم های سقوط کننده ایجاد نخواهد شد.

وی که با شبکه خبر گفتگو می کرد افزود: البته با توجه به نزدیک شدن به هفته های پایاینی رقابت های لیگ برتر طبیعی است که اعتراض مسئولان و مربیان تیمهایی که خطر سقوط را احساس می کنند نسبت به این موضوع بیشتر شود اما در مجموع باید بگویم که سازمان لیگ در این خصوص هیچ اختیاری ندارد و اگر تغییری قرار باشد صورت گیرد باید همان مسیر قانونی قبلی را طی کند.

تاج در خصوص هجمه ای که اخیرا علیه داوران به دلیل اشتباهات آنها در جریان بازیها بوجود آمده تصریح کرد: ما نیز قبول داریم که در فوتبال ما اشتباهات داوری وجود داشته و حتی در پاره ای از مواقع تاثیر گذار است اما این امر در همه جای دنیا به چشم می خورد. در هر صورت ما در سازمان لیگ مسئول کمیته داوران نیستیم.

کد خبر 2006099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha