۸ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۲

در مخالفت با وزارت نامی:

وزیر پیشنهادی متخصص ارتباطات نیست/ مثل جهان پیشرفته تصمیم بگیریم

وزیر پیشنهادی متخصص ارتباطات نیست/ مثل جهان پیشرفته تصمیم بگیریم

نماینده اردستان در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از عدم ارتباط تخصص وی با وزارت ارتباطات تاکید کرد نباید دست هر کس را گرفت و وزیر کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، احمد بخشایش نماینده اردستان در جلسه علنی روز سه شنبه در بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات در مخالفت با وی طی سخنانی اظهار داشت: ما به خاطر خدا باید صحبت کنیم، علی(ع) می‌فرماید از آنها نباشید که دوگانه برخورد می‌کنید، در دنیا قول زهاد را به کار می بریم اما عملمان عمل راغبان دنیا است . از افرادی باشید که اگر آخرت را می خواهید. کار آخرت را در همین دنیا انجام دهید و اگر توبه می کنیم آرزوهایمان طول و دراز نباشد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: اعتدال در فضیلت است، افراط و تفریط رذیلت است اعتدال در فضیلت است. نگاه مکاتب غربی انسان را حیوان ناطق می داند، انسان ابزارساز می داند و وقتی تکنولوژی تبدیل شد به غایت به ایدئولوژی این باعث می شود که انسان الینه شود.

بخشایش ادامه داد: ما جهان را به اول و سوم تقسیم بندی می کنیم، جهان پیشرفته در پروسه تصمیم ، کند تصمیم می گیرد، اما جهان عقب مانده و جهان سوم سریع تصمیم می گیرد در مقابل در اجرای تصمیم دچار مشکل می شود اما جهان پیشرفته در اجرای تصمیم تند عمل می کند اما جهان عقب افتاده و جهان سوم کند تر بنابراین دقت کنید وقتی می گوییم باید مانند جهان پیشرفته عمل کنیم باید این چنین عمل کرد .

نماینده اردستان خطاب به احمدی نژاد گفت: شما فردی را برای وزارت ارتباطات معرفی می کنید که مدرک و تخصص وی شاید با تعهدش هیچ رابطه ای نداشته باشد تخصص وی دکترای جغرافیای سیاسی است. چه ربطی به وزارت ارتباطات دارد بهتر بود شما وزیر محترم خارجه را که مکانیک خوانده است وزیر ارتباطات کنید و در مقابل آقای نامی که فردی بسیار متعهد است را وزیر امور خارجه کنید. این اشتباه است بگذارید برای آینده بماند ما نباید دست هر کس را بگیریم و وزیر کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: برای وزیر تعهد و تخصص باید همراه باشد. شهید چمران می گوید اگر فرد متعهدی آمد اما تخصص نداشت بدانید که او چون تخصص ندارد تعهد هم ندارد. این اولین ایرادی است که وجود دارد شایسته سالاری در عدالت و اعتدال است ما نمی توانیم هر کسی را به عنوان وزیر معرفی کنیم. درست است که چند ماه از عمر دولت نمانده اما چه دلیل دارد کار اشتباه انجام دهد.

بخشایش افزود: بگذارید به عنوان یک روند در تاریخ ایران باقی بماند که هر کس رئیس جمهور شود کسانی را معرفی کند که شایسته باشند، تخصص داشته باشند و کار خود را خوب بلد باشند. اگر نماز شب خوان است بگذارید نماز شبش را بخواند نماز شب به تخصص ارتباط ندارد.

وی گفت: در بحث مخابرات و همراه اول مدیرعامل فقط 58 یا صد میلیون تومان پاداش می گیرند چه کسانی می خواهد به این موارد رسیدگی کند آقای نامی؟

به گزارش مهر بخشایش از 5 دقیقه وقت محمد باقری نماینده بناب و مخالف اول استفاده کرد تا نظرات خود را بیان کند.

 

 

 

کد خبر 2006477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha