۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۲۴

رسوایی جدید در میان سیاستمداران انگلیس/پلیس درباره لیبرال دموکرات ها تحقیق می کند

رسوایی جدید در میان سیاستمداران انگلیس/پلیس درباره لیبرال دموکرات ها تحقیق می کند

با مشخص شدن اینکه رهبر حزب لیبرال دموکرات حقایقی را در مورد رسوایی اخلاقی رهبر سابق این حزب پنهان کرده، پلیس بریتانیا تحقیقاتی را در این خصوص آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس انگلیس اعلام کرده که اتهامات وارده به مقامات سابق حزب لیبرال دموکرات را مورد بازبینی قرار می دهد.

این اقدام پلیس می تواند موقعیت حزب لیبرال دموکرات به رهبری "نیک کلگ" پیش از انتخابات عمومی انگلیس را به خطر بیاندازد.

بر اساس این گزارش پلیس لندن تحقیقاتی را در این مورد که آیا فعالیت خلاف قانون (جنایی) در اتهامات وارده به کریس رنارد، رهبر سابق خزب لیبرال دموکرات، واقع شده یا خیر، انجام می دهد.

رنارد متهم است در زمان ریاست بر حزب لیبرال دموکرات انگلیس چند زن را مورد آزار جنسی قرار داده است.

وی که هم اکنون عضو مجلس اعیان انگلیس محسوب می شود اتهامات وارده را رد کرده اما با این وجود و به دلیل مسائل مطرح شده از عضویت در حزب استعفا داده است.

موضوع فساد اخلاقی رنارد در حالی مطرح می شود که در ماه گذشته نیز یکی دیگر از اعضای حزب لیبرال دموکرات به دلیل سوءاستفاده از منابع دولتی از نمایندگی مجلس استعفا داده بود.

در همین رابطه روزنامه دیلی میل در روزهای گذشته اعلام کرده بود که مقامات ارشد حزب لیبرال دموکرات از چند سال قبل از فساد اخلاقی رنارد اطلاع داشته اند، اما نیک کلگ پیشتر داشتنِ هر نوع اطلاع در این خصوص را انکار کرده بود.

 

کد خبر 2006511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha