۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۱۹

نگاه رسانه‌های عربی به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5

نگاه رسانه‌های عربی به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: رسانه های عربی امروز در بررسی تحولات مهم به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان هم پرداخته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های عربی امروز در گزارشهای مختلفی، به دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 که در آلماتی قزاقستان انجام می شود، پرداخته اند.

شبکه المیادین امروز با پخش گزارشی اعلام کرد: ایران پیشنهادهای غرب را به علت اینکه موضوعی جدید در آن مطرح نشده نمی پذیرد.

این شبکه همچنین به نقل از خبرنگار خود در آلماتی اعلام کرد: پیشنهادهای ایران در دور جدید مذاکرات شامل 5 بند اصلی می شود.

شبکه خبری روسیا الیوم نیز در گزارشی اعلام کرد: برخی منابع از ارائه پیشنهاد کاهش تحریمها به ایران در برابر امتیاز دهی این کشور در موضوع فعالیتهای هسته ای خود خبر می دهند اما همچنان شکاف اختلافات میان دو طرف عمیق است.

این شبکه روسی در ادامه با اشاره به نصب سانتریفیوژهای جدید از سوی ایران در سایت هسته ای نطنز تاکید کرد: به نظر می رسد این دور از مذاکرات هم شگفتی بزرگی در پی نداشته باشد.

شبکه خبری الجزیره نیز امروز با اشاره پیشنهاد احتمالی کشورهای غربی به ایران در مذاکرات آلماتی، اعلام کرد: دور جدید مذاکرات میان مسئولان ایرانی و گروه 1+5 پس از توقفی هشت ماهه مجددا از سرگرفته شد. البته با توجه به پایبندی طرفین مذاکرات بر مواضع خود، امیدهای اندکی به تحقق پیشرفت در آن وجود دارد.

الجزیره به نقل از یک مقام مسئول که نامش فاش نشده، اعلام کرد: در این دور از مذاکرات، پیشنهاد کاهش تحریمها علیه ایران در بخشهای تجارت طلا، صنعت پتروشیمی و برخی مبادلات بانکی ارائه می شود.

این منبع تاکید کرد: در این پیشنهاد همان مسائل مطرح شده در مذاکرات بغداد درباره توقف غنی سازی 20 درصد، تعطیلی سایت فوردو و انتقال اورانیوم 20 درصد به خارج از ایران وجود دارد.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز امروز به دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 اشاره کرده است.

خبرگزاری عربستان نیز در گزارشی با اشاره به اظهارات"پاتریک ونتریل" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نوشت: واشنگتن می گوید در این مذاکرات پیشنهادی جدید به ایران ارائه می شود.    

بخش عربی خبرگزاری رویترز نیز به مذاکرات دو روزه ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان پرداخت و به پیشنهادات احتمالی ارائه شده به ایران در این دور از مذاکرات اشاره کرد.


خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز در گزارشی به اظهارات "سرگئی ریابکف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اشاره کرده است. ریابکف امروز در اظهاراتی تاکید کرد: موفقیت مذاکرات میان ایران و گره 1+5 به وجود اراده سیاسی دو طرف بستگی دارد.

کد خبر 2006629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha