۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۵۷

بزرگداشت هجرت ملکوتی آیت الله خوشوقت(ره) در استان البرز برگزار شد

بزرگداشت هجرت ملکوتی آیت الله خوشوقت(ره) در استان البرز برگزار شد

کرج- خبرگزاری مهر: صبح امروز در حسینه ثار الله سپاه امام حسن مجتبی(ع) کرج جمعی از مسئولان و اقشار مختلف هجرت عالم ربانی حضرت آیت الله خوشوقت(ره) را به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگارمهر، پیش از ظهر سه شنبه با حضور نماینده ولی فقیه، استاندارالبرز، سردار حسینی مطلق جمع کثیری از مسئولان دستگاه های اجرایی استان و اقشار مختلف هجرت ملکوتی حضرت آیت الله خوشوقت(ره) را در حسینه ثار الله سپاه امام حسن مجتبی(ع) در هجران این عالم ربانی به سوگ و ماتم نشستند.

 حجت الاسلام موحدی نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسن استان البرز فرمانده لشگر10سید الشهدا(ع)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در بخشی مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت(ره) در جمع بسیجیان و اقشار مختلف ضمن تسلیت ارتحال جانسوز این عالم ربانی اظهار داشت: آیت الله خوشوقت(ره)  یکی از چهرهای اخلاقی و عرفانی بودند که مردمی که او را می شناختند در طبقات مختلف از اخلاق و عرفان او بهره مند بودند.

وی افزود: حضور فوج فوج جوانان با چهره های نورانی که در محضر ایشان کسب فیض می کردند و پیوند قلبی این عالم با جوانان و عموم مردم که در مراسم تشییع این عالم نیز مشهود بود حاکی از محبوبیت ایشان بوده است.

 فرمانده لشگر10سید الشهدا(ع) گفت: انس و الفتی گره خوره میان مردم و امثال حاج آقا مجتبی تهرانی، آیت الله خوشوقت(ره) و هریک از مراجع دینی در کشورمان وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم پیرامون ابعاد آیت الله خوشوقت بحثی داشته باشیم باید از منبع بالاتری که همان کتاب قرآن است  به تحقیق بنشینیم؛ آیت الله خوشوقت نمونه ای است اهل علم، عمل و اخلاق عرفان و اخلاص بودند و برهمین اساس خداوند زندگی پاک و سرشار از معرفت به خدا عطا کردند.

موحدی اظهار داشت:  اگر عمل صالح توام با ایمان به خدا شود حیات طیبه را رقم خواهد زد.

وی در بخش دیگری حاصل رنج مصائب دنیوی را اجری اخروی دانست و گفت:  بعضی از اعمال در دنیا رنج دارد اما همین رنج و سختی ها از بین رفتنی است و آنچه باقی می ماند پاداش سختی ها خواهد بود.

موحدی وجود رهبر کبیر انقلاب امام(راحل) تبعیدها، شکنجه ها و تحمل رنج و سختی های ایشان را مثال بارز این امر دانست که امروز تمام دنیا را به قضاوت نشاند و  رنج ها از بین رفت و آنچه باقی مانده اجر و پاداش بود.

وی اظهار داشت: افرادی که به دنبال لذت های حرام دنیوی باشند غافل اند که لذت های دنیوی از بین می رود کیفر باقی می ماند و بزرگانی همچون امثال آیت الله خوشوقت که فرایض دینی و احکام دین و شرع را در زندگی خود عملی می کردند حاصل ثمره کارهای خود را در دنیا و آخرت خواهند دید.

موحد گفت: گاهی اوقات ظرف وجودی انسان اگر پاک نباشد هرآنچه در آن قرار بگیرد آلوده می شود؛ امروز از علم و حتی دین هم استفاده ابزاری می شود.

وی افزود:  اگر قرآن و علم در اختیار افرادی ناخلف قرار بگیرد حتی با فشاریک دکمه جمعیت عظیمی هلاک شوند و بالعکس.

فرمانده لشگر10سید الشهدا(ع)(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) در پایان گفت: حضرت آیت الله خوشوقت(ره) از جمله افرادی بود که ظرف وجودی پاکی داشت و هرآنچه از اوامر الهی را در این ظرف می گنجاند چهره ربانی تری پیدا می کرد.

کد خبر 2006693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha