۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۰۸

بیانیه داوران جشنواره مطبوعات/

محدودیت مالی باعث کم شدن تعداد آثار برگزیده در جشنواره مطبوعات شد

محدودیت مالی باعث کم شدن تعداد آثار برگزیده در جشنواره مطبوعات شد

هیئت داوران نوزدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها با صدور بیانیه‌ای، تنگناهای مالی را باعث کم شدن تعداد آثار برگزیده در این جشنواره اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیانیه پایانی هیئت داوران نوزدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها صبح امروز سه شنبه 8 اسفند در آئین اختتامیه این جشنواره که هم اکنون با حضور وزیر ارشاد و جمع زیادی از اصحاب رسانه در تالار وحدت در حال برگزاری است، قرائت شد.

در این بیاینه که از سوی احمد خادم‌المله عضو هیئت داوران نهایی این جشنواره و به نمایندگی این هیئت قرائت شد، آمده است: جشنواره نوزدهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها با رویکرد تجلیل از پیامبر اعظم و ایجاد وحدت و همدلی میان مسئولان تلاش کرد، موقعیت رسانه‌ها را در جامعه نمایان کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جامعه رسانه‌ای کشور به رغم پیشرفت‌های محسوسی که داشته، هنوز زیر سایه سنگین سیاست‌زدگی قرار دارد. علاوه بر این هنوز طنز، کاریکاتور و اقتصاد رسانه‌های ما رنجور است.  

هیئت داوران جشنواره نوزدهم مطبوعات همچنین پایین بودن تعداد آثار بخش بین‌الملل را یک کاستی دانست و از معاونت مطبوعاتی خواستار آن شد که این بخش را تقویت کند.

در بیانیه پایانی هیئت داوران همچنین از پیشرفت نرم‌نویسی در فضای مطبوعاتی کشور ابراز خشنودی اما تاکید شده که آثار رسانه‌ای ما از نظر اقناع مخاطب همچنان با مشکل مواجه هستند و باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد.

در این بیانیه از استقبال روزنامه‌نگاران جوان به خصوص بانوان به عنوان یکی از جلوه‌های ویژه جشنواره یاد شده بود و از اقدام معاونت مطبوعاتی در اختصاص بخش ویژه پیامبر اعظم جشنواره صلح و عدالت جهانی و سید جمال‌الدین اسدآبادی قدردانی شده است.

در بیانیه پایانی این جشنواره آمده است: هیئت داوران معتقد بود که آثار بیشتری واجد شرایط انتخاب به عنوان آثار برگزیده هستند، اما به لحاظ محدودیتی که از سوی بخش اجرایی جشنواره به هیئت داوران اعلام شد به ناچار از تعداد آثار برگزیده کاسته شد و هیئت داوران ناچار به گزینش دوباره از میان آثاری که معتقد بود شایسته برگزیده شدن هستند، شد.

در بیاینه پایانی هیئت داوران از همه کسانی که با ارسال آثارشان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، قدردانی و بر لزوم چاپ آثار برگزیده این جشنواره درقالب کتاب‌های مستقل تاکید شده است.

در این بیانیه همچنین از شهدای عرصه رسانه ادای احترام و برای همه کسانی که قلبشان برای اعتلای رسانه می‌تپد آرزوی توفیق شده بود.

احمد خادم‌المله که به نمایندگی از دیگر اعضای هیئت داوران این  جشنواره شامل علی اکبر کسائیان، وحید عقیلی، امیدعلی مسعودی، رضا مقدسی، بیژن مقدم و ساسان والی‌زاده بیانیه پایانی این هیئت را قرائت می‌کرد خود نیز در سخنانی تاکید کرد: ارزیابی هیئت داوران کاملا جدای از هیئت اجرایی بوده است و هیئت اجرایی کوچک‌ترین دخل و تصرفی در ارزیابی آثار نداشت.

به گفته وی تمام آثار جشنواره امسال به صورت شماره گذاری مورد ارزیابی قرار گرفته و هیئت داوران از نام صاحب اثر و رسانه مطبوعاتی آن کاملا بی اطلاع بودند.

وی همچنین گفت: این 14 هزار و 309 اثری که در جشنواره مطبوعات امسال ارزیابی شد، همه ظرفیت رسانه‌ای کشور نیست اما می‌تواند نمادی از کل آن باشد.

این نماینده هیئت داوران همچنین از پیشنهاد محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برای پیوند جشنواره سالیانه مطبوعات با جشنواره فصلی مطبوعات حمایت کرد.

کد خبر 2006707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha