۹ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۴۹

در گفتگو با مهر اعلام شد:

طرح جدید وزارت نفت برای کاهش وابستگی به گاز/ رونمایی از نسل جدید نیروگاه‌های خانگی

طرح جدید وزارت نفت برای کاهش وابستگی به گاز/ رونمایی از نسل جدید نیروگاه‌های خانگی

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش سهم خورشید در سبد انرژی از آغاز مطالعات نسل جدید نیروگاه برق خانگی خبر داد و گفت: با استفاده از روشی جدید امکان صرفه‌جويي 630 ميليون دلار در مصرف انرژی ساختمان‌ها فراهم می‌شود.

عباس کاظمی در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت نفت برای افزایش سهم خورشید در سبد سوخت و انرژی کشور و کاهش وابستگی به گاز به ویژه در بخش خانگی، گفت: بر این اساس طرح جدیدی برای افزایش سهم برق خورشیدی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اعلام اینکه در حال حاضر مطالعات توسعه سامانه‌های پی.وی.تی آغاز شده است، تصریح کرد: با استفاده از این روش جدید امکان تولید همزمان برق و حرارت در ساختمان های خانگی، تجاری و دولتی فراهم می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اگر 10 درصد ساختمان‌های مسکونی کشور به سامانه پی.وی.تی تجهیز شوند سالانه 630 میلیون دلار در مصرف گاز صرفه جویی خواهد شد، بیان کرد:  برای توسعه این فنآوری جدید انرژی نیاز به یک عزم جدی در سطح دولت بوده و باید با حمایت بخش خصوصی زمینه توسعه این انرژی پاک را فراهم کنیم.

وی همچنین در پاسخ به مهر با بیان اینکه سامانه های پی.وی.تی نسل جدید نیروگاه های برق خورشیدی هستند، تبیین کرد: در حال حاضر کشور ژاپن پیش روی استفاده از این فنآوری جدید تولید انرژی است.

کاظمی با اشاره به اینکه دستيابي به دانش فني طراحي، ساخت، تست و بهينه سازي سيستم‌هاي تركيبي فتوولتائيك و حرارتي خورشيدي(PVT) از طرح‌هاي دردست اجراي شركت بهينه سازي مصرف سوخت است، اعلام کرد: طرح سيستم PVT در 4 فاز امكان سنجي اوليه، طراحي مفهومي، توسعه عملكرد و توسعه توليد تعريف شده و در مجموع اجراي اين 4 فاز به حدود 30 ماه زمان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه راندمان و نرخ بهره وری سامانه پی.وی.تی حدود 70 درصد برآورد می شود، افزود: عربستان سعودی به عنوان کشوری نفتخیز قصد دارد تا سال 203 میلادی حدود 54 هزار مگاوات برق خورشیدی تولید کند.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: ایران هم با وجود در اختیار داشتن ذخایر غنی نفت و گاز نباید از ساخت و توسعه نیروگاه های خورشیدی و توسعه برق تجدیدپذیر غفلت کند.

کد خبر 2007054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha