۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۳۶

همزمان با سراسر کشور؛

برگزاری جشنواره صدای ملی بهار در کرمانشاه/ طاقبستان و بیستون انتظار گردشگران را می کشند

برگزاری جشنواره صدای ملی بهار در کرمانشاه/ طاقبستان و بیستون انتظار گردشگران را می کشند

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره ملی صدای بهار همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

محمدرضا ستایش فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جشنواره ملی صدای بهار همزمان با نوروز 92 در سراسر کشور و هم چنین استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره تلاش می شود مراسمات آیینی و سنت های خاص مردم کرمانشاه در ایام نوروز معرفی شود.

ستایش فر برگزاری جشنواره های موسیقی بومی و محلی، آشنایی با غذاهای محلی در قالب نمایشگاه که در محل مجموعه تاریخی طاقبستان برپا می شود را از جمله برنامه های این جشنواره ذکر کرد.

وی گفت: نمایش و اجرای ورزش های باستانی و  بومی محلی، خاص استان کرمانشاه، مراسم سمبلیک نوروز 92 همزمان با سال تحویل در مجموعه تاریخی طاقبستان، برپایی غرفه هایی برای معرفی صنایع دستی، شیرینی های استان کرمانشاه از دیگر برنامه هایی است که در قالب این جشنواره و نوروز 92 به میهمانان، گردشگران و مردم استان کرمانشاه ارائه می شود.

وی هم چنین از برگزاری جنگ های شادی، تاتر خیابانی، برپایی چادرهای عشایری با ارائه محصولات محلی عشایر و آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی عشایر همراه با معرفی غذا و شیرینی های محلی عشایر در این جشنواره خبر داد.

ستایش فر از وجود اماکنی برای سرویس دهی به مسافران، آمادگی تکایا و بناهای تاریخی و هم چنین آمادگی کامل دو مجموعه تاریخی بیستون و طاق بستان برای پذیرایی و بازدید گردشگران در نوروز 92 خبر داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه مجموعه طاق بستان هم اکنون در مراحل نهایی آماده سازی به سر می برد و تا 25 اسفند ماه سال جاری آماده بازدی خواهد بود.

وی از برگزاری مانوری توسط دستگاه های دست اندرکار ستاد تسهیلات اعم از نیروی انتظامی، سازمان های امدادی و ... خبر داد.

ستایش فر گفت: این مانور در هفته آخر اسفند ماه و در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی  برگزار می شود.

وی افزود: هم اکنون تمام هماهنگی های بین دستگاهی برای آماده سازی استان کرمانشاه و پذیرایی از میهمانان در نوروز انجام شده و آماده میزبانی هستیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در بحث اقامتی و اسکان گردشگران هم اکنون 2600 تخت در مراکز اقامتی استان کرمانشاه آماده پذیرش میهمانان است.

وی افزود: هم چنین مهان سراها ی ادارات نیز برای اسکان میهمانان مرتبط با آن ادارات آماده است.

ستایش فر هم چنین از آمادگی 99 مدرسه با هماهنگی ستاد اسکان فرهنگیان خبر داد و گفت: این مدارس از سوی آموزش و پرورش و با هزینه ای که این سازمان تعیین کند در اختیارمیهمانان  قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مجموعا 44 مجموعه اقامتی برای اسکان میهمانان نوروزی در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است که از این مجموعه 22 مجموعه آن هتل، یک هتل آپارتمان، 20 مهمانپذیر و یک پانسیون است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان کرمانشاه در پایان گفت: از همه مردم ایران دعوت می کنیم که به استان کرمانشاه سفر کرده و از جاذبه های گردشگری و تاریخی آن دیدن کنند و کوله باری از خاطره را به همراه ببرند.
 

کد خبر 2007118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha