۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۶

اتفاقات هفت روز هفته/

مرگ گلزن پرسپولیس و قهرمانی که خبرساز شد/ جلسه روسا برای آتش بس!

مرگ گلزن پرسپولیس و قهرمانی که خبرساز شد/ جلسه روسا برای آتش بس!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: قهرمانی و نایب قهرمانی کشتی‌گیران در جام جهانی، حذف عالمیان در تور جهانی قطر، جنگ رسانه‌ای مدیرعامل پرسپولیس، پیروزی تراکتورسازی و سپاهان و تساوی استقلال و مرگ دو پیشکسوت فوتبال از مهمترین اتفاقات هفت روز رو به پایان ورزش ایران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفت روز روزهای ابتدایی ورزش ایران در ماه پایانی سال جاری در حالی  به پایان می‌رسد که با حوادث زیادی روبرو بود. حوادثی که تلخ و شیرینی‌هایی زیادی را برای ورزش ایران ثبت کردند.  در این هفته رو به پایان، ورزش ایران دو پیشکسوت فوتبال را از دست داد. این در حالی بود که قهرمانی تیم کشتی آزاد در مسابقات جام جهانی تهران که  بعد از نایب قهرمانی تیم کشتی فرنگی رقم خورد، موفقیت و شادی بزرگی را برای ورزش ایران رقم زد. البته در جریان مراسم پایانی این مسابقات حضور رئیس جمهوری و عکسی که به یادگار با اعضای تیم آمریکا گرفت، بازتاب زیادی داشت.

حذف زودهنگام نوشاد عالمیان در تور جهانی تنیس روی میز قطر، پیروزی تراکتور سازی و سپاهان در نخستین گام آسیایی و البته توقف استقلال در قطر برابر الریان از دیگر اتفاقات مهم این هفت روز رو به پایان است. مهمترین اتفاقات این هفته عبارتند از:

مرگ اولین گلزن پرسپولیس در دربی
ناظم گنجاپور، اولین گلزن تیم پرسپولیس در شهرآورد بزرگ تهران، پنجشنبه گذشته درگذشت. وی پنجشنبه گذشته پس از اینکه ناظر پیروزی تیم کشتی آزاد ایران برابر آمریکا بود، به هنگام بازگشت به منزل به دلیل اوضاع جسمی و کسالت شدیدی که پیدا کرد به بیمارستان منتقل شد. اگرچه وضعیت وی بعد از مراقبت‌های اولیه رو به بهبود رفت اما حال او دوباره وخیم شد در نهایت درگذشت. 

حذف زودهنگام نوشاد عالمیان در تور جهانی قطر
نوشاد عالمیان که به عنوان تنها نماینده ایران در رقابت‌های تنیس روی میز تور جهانی قطر شرکت کرده بود پس از اینکه به دلیل داشتن سید 26 بازی‌ها از حضور در مرحله مقدماتی معاف شد، جمعه گذشته نخستین دیدار خود در این مسابقات را در مرحله حذفی و مقابل حریفی به نام "جانان گروس" از دانمارک با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت. 

قهرمانی و نایب قهرمانی کشتی گیران در جام جهانی
جمعه شب گذشته تیم کشتی آزاد ایران در فینال رقابت های جام جهانی تهران تیم روسیه را با نتیجه 5 بر یک شکست داد. آزادکاران ایران با کسب این پیروزی برای پنجمین بار به عنوان قهرمانی دست یافتند و انتقام شکست فرنگی کاران در فینال را از روسیه گرفتند. چرا که تیم کشتی فرنگی ایران سه شب پیش از فینال کشتی آزاد، در دیدار نهایی مقابل روسیه با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

یک عکس خبرساز
در شب قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جام جهانی، محمود احمدی‌نژاد که یکی از شرکت کنندگان در مراسم اهدا کاپ و مدال‌ها بود با اعضای تیم آمریکا که به عنوان سوم دست یافته بودند، عکس یادگاری گرفت. این عکس بازتاب زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.

پیروزی آسیایی‌ها در هفته پرحاشیه سرخ‌ها
هفته بیست و هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر پنجشنبه گذشته با برگزاری دیدارهایی آغاز شد که در مهمترین آن تیم استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر یک نفت آبادان را شکست دهد و صدرنشینی‌اش را در جدول رده‌بندی تثبیت کند. همچنین تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان هم با نتیجه مشابه 3 بر یک به ترتیب از سد فجر سپاسی و ملوان گذشتند.

این هفته از رقابت‌ها بعد از پیروزی تیم‌های آسیایی لیگ طی روزهای جمعه و شنبه گذشته هم پیگیری شد. در این روز از مسابقات تیم پرسپولیس در بندرعباس به مصاف آلومینیوم هرمزگان رفت. این بازی که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید، حواشی زیادی داشت و حتی مدیرعامل پرسپولیس را با مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته داوران وارد جنگ رسانه‌ای کرد.

در سایر دیدارهای این هفته تیم‌های فولاد خوزستان و مس کرمان به ترتیب با نتیجه 3 بر یک و 4 بر صفر مقابل پیکان و راه آهن را شکست دادند. دیدار تیم های سایپا مقابل ذوب آهن و نفت تهران برابر گهر دورود بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید و تیم های داماش و صبا هم به تساوی یک بر یک بسنده کردند.

جریمه رویانیان به خاطر متهم کردن عسگری
پس از اتفاقات دیدار تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم هرمزگان که از نگاه مسئولان پرسپولیس پایمال شدن حق‌شان در مسائل داوری عنوان شد، رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس طی گفتگویی حسین عسگری، رئیس دپارتمان داوری را به تبانی در امور داوری و ارتباط با تیم آلومینیوم هرمزگان متهم کرد. این امر شکایت عسگری به کمیته انضباطی را به همراه داشت. این کمیته طی نشستی رویانیان را به پرداخت 20 میلیون تومان جریمه نقدی و تهدید به محرومیت از فعالیت‌های فوتبال محکوم کرد.

در همین راستا از سوی باشگاه پرسپولیس و پس از نشست اعضای هیات مدیره این باشگاه اعلام شد، در صورتیکه این روند ادامه داشته باشد از رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی کناره‌گیری خواهند کرد. هرچند پس از نشست دوشنبه گذشته هیات مدیره پرسپولیس بررسی و تصمیم گیری نهایی در این زمینه به هفته آینده موکول شد.

استعفایی که تکذیب شد!
رسول جزینی و دیگر اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی پس از نایب قهرمانی این تیم در رقابت های جام جهانی تهران از سمت خود خود کناره گیری کردند. البته چند روز بیشتر از اعلام کناره گیری آنها نگذشته بود که جزینی اعلام کرد استعفای وی و همکارانش رسمی نیست و باید در این زمینه نشستی با سرپرست فدراسیون کشتی برگزار کند!

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین تیراندازی با کمان ایران و مجارستان
به دنبال حضور "سباستین ونکی"، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان مجارستان در ایران و به منظور همکاری موثر علمی و ورزشی بین فدراسیون تیراندازی با کمان مجارستان و ایران جهت استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود، شنبه گذشته تفاهم نامه همکاری میان بین "سباستین ونکی" و محمدعلی شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان ایران منعقد شد.

دعوت‌نامه آمریکا برای کشتی ایران
"ریچ بندر"، دبیر اجرایی فدارسیون کشتی آمریکا که برای حضور در جام جهانی به تهران سفر کرده بود به صورت شفاهی از ایران دعوت کرد تا در رقابت‌هایی که به صورت سالیانه در میدان تایمز نیویورک بین تیم آمریکا و یک تیم دیگر برگزار می‌شود، شرکت کند. البته سه شنبه گذشته اعلام شد که دعوت نامه حضور در این رقابت‌ها به طور رسمی به ایران ارسال شده است. بنابراین در صورت موافقت شورای برون مرزی تیم کشتی آزاد ایران در این مسابقات شرکت می‌کند.

جشن سرخ تراکتورسازان در اولین گام آسیایی
تیم تراکتورسازی که برای نخستین بار سهمیه شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است در نخستین گام در این رقابت‌ها موفق شد الجزیره امارات را 3 بر یک شکست دهد. دیدار تیم‌های تراکتور سازی و نماینده امارات در چارچوب هفته نخست از یازدهمین دوره مسابقات باشگاه‌های آسیا سه شنبه گذشته در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد.

مهرام و پتروشیمی به فینال لیگ بسکتبال نزدیک‌تر شدند
مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور دوشنبه و سه شنبه گذشته با برگزاری دیدارهای اول و دوم آغاز شد. در چارچوب این مرحله از مسابقات مهرام طی دو دیدار متوالی در تالار آزادی فولاد ماهان را شکست داد و پتروشیمی بندرامام هم در دو دیدار خانگی برابر شهرداری گرگان به برتری دست یافت. این مرحله از مسابقات به صورت 3 از 5 برگزار می‌شود. بدین ترتیب مهرام و پتروشیمی در صورت پیروزی در دیدارهای سوم راهی فینال خواهند شد. دیدارهای سوم مرحله نیمه نهایی لیگ بسکتبال روز جمعه برگزار می‌شود.

مرگ پیشکسوت فوتبال
علی خلیلی، پیشکسوت فوتبال که سابقه بازی در تیم جوانان ایران و خیبر خرم آباد را داشت سه شنبه شب به دلیل عارضه سکته مغزی در سن 49 سالگی دارفانی را وداع گفت. بعد از ناظم گنجاپور، خلیلی دومین پیشکسوت فوتبال بود که در این هفته دار فانی را وداع گفت.

جلسه دو ساعته رویانیان و مالکی با تاج و نبی و کفاشیان
به دنبال اتفاقاتی که طی روزهای گذشته پیرامون باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال به خاطر مسائل داوری رخ داد، روز چهارشنبه جلسه‌ای بین فداحسین مالکی، محمدرویانیان، علی کفاشیان و مهدی محمدنبی برگزار شد تا طرفین حرف هایشان را رودررو بزنند. در این نشست دو ساعته بر تعامل بین فدراسیون با باشگاه ها و کمک هایی که باید طرفین به یکدیگر انجام دهند تاکید کردند.

نیمه نهایی لیگ والیبال تمام شد
دیدارهای دوم مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور چهارشنبه شب برگزار شد که طی آن پیکان در آمل مقابل کاله به برتری 3 بر 2 دست یافت و سایپا هم در دیدار خانگی و با همین نتیجه متین ورامین را شکست داد. این در حالی است که دو تیم کاله و متین در دیدارهای نخست موفق به شکست حریفان خود شده بودند و در صورت پیروزی در این دیدارها می‌توانستند راهی مرحله نهایی شدند. در هر صورت دیدار سوم میان تیم‌های کاله مقابل پیکان و سایپا برابر متین ورامین تعین کننده تیم‌های راه‌یافته به دیدار نهایی خواهد بود. 

گل محمدی بخشیده شد
یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل اعتراض به داوری در دیدار برابر آلومینیوم هرمزگان اخراج شده بود، می‌تواند برای دیدار روز پنجشنبه مقابل سایپا روی نیمکت این تیم بنشیند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عصر چهارشنبه پس از تشکیل جلسه ضمن کان لم یکن کردن اخراج گل محمدی، اعلام کرد که وی می‌تواند در مسابقات آتی پرسپولیس را همراهی کند.

تساوی استقلال و پیروزی سپاهان
هفته نخست یازدهمین دوره رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه شب با برگزاری دیدار دو نماینده دیگر ایران در اصفهان و دوحه قطر پیگیری شد که در اصفهان زردپوشان سپاهان موفق شدند النصر امارات را با نتیجه 3 بر صفر شکست دهند. اما استقلال که در دیدار با الریان تیم برتر میدان بود در نهایت به نتیجه ای بهتر از تساوی 3 بر 3 دست پیدا نکرد.

کد خبر 2007782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha