۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۳

امامی در گفتگو با مهر:

مخلوط کردن مواد شوینده موجب مسومیت و حساسیت های حاد می شود

مخلوط کردن مواد شوینده موجب مسومیت و حساسیت های حاد می شود

کرج – خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرز از شهروندان خواست در روزهای پایانی سال برای نظافت منازل از مخلوط کردن مواد شوینده به طور جدی خودداری کنند.

فخر السادات امامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نکات ایمنی و بهداشتی ایام آخر سال برای نظافت و پاکیزگی منازل، اظهار داشت: امر خانه تکانی در فرهنگ ما برای استقبال از سال نو بسیار مبارک و خوشایند است اما باید در هنگام نظافت نکات ایمنی را نیز رعایت کرد زیرا اغلب مسمومیت ها و واکنش های حساسیتی در ماه پایانی سال اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: شایع ترین حوادث در این زمان سقوط از بلندی در هنگام نظافت شیشه ها، نصب پرده ها و ... است که از شهروندان در خواست دارم در انجام این نوع کارها نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرز با اشاره به مسمویت های شایع در این زمان، اظهار داشت: برخی از افراد برای پاکیزه کردن منازل خود متاسفانه از مخلوطی از چند ماده شوینده استفاده می کنند که این امر موجب بروز مسمومیت ها و واکنش های حساسیتی حاد خواهد شد.

امامی افزود: فعل و انفعالات شیمیایی ناشی از مخلوط کردن مواد شیمیایی موجب گرفتگی مجاری تنفسی؛ در شراط حاد موجب بروز آسم، قرمزی چشم، اگزمای پوستی و ... می شود.

وی گفت: شهروندان در هنگام استفاده از مواد شوینده باید از دستکش استفاده کرده و از مخلوط کردن مواد شوینده خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد در چهارشنبه آخر سال از مواد محترقه به خصوص مواد دست ساز استفاده نکنند.

 

 

 

 

کد خبر 2008262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha