تحولات عراق/

هشدار مالکی نسبت به پیروزی مخالفان سوری/العامری: ترکیه و قطر مانع حل بحران سوریه هستند

هشدار مالکی نسبت به پیروزی مخالفان سوری/العامری: ترکیه و قطر مانع حل بحران سوریه هستند

نخست وزیر عراق و وزیر حمل و نقل عراق نسبت به پیروزی مخالفان مسلح سوری هشدار دادند و ترکیه و قطر را مانعی بر سر راه حل بحران سوریه توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوری المالکی نخست وزیر عراق در گفتگو با آسوشیتدپرس نسبت به سقوط نظام حاکم سوریه و روی کار آمدن مخالفان [مسلح] سوری هشدار داد چرا که این امر باعث جنگ طائفه ای در عراق و لبنان و بروز اختلافات در اردن خواهد شد و پایگاه جدیدی را برای القاعده ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: دخالت خارجی راه حل پایان بخشیدن به بحران سوریه نیست. مالکی در ادامه سخنان خود از کشورهای خارجی خواست که در قبال سوریه موضع عاقلانه ای اتخاذ کنند. نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: اگر جهان حل بحران سوریه از طریق گفتگو را تایید نکند من پایانی برای بحران سوریه نخواهم دید.

در همین راستا هادی العامری وزیر حمل و نقل عراق در گفتگو با رویترز اظهار داشت: حمایت ترکیه و قطر از مخالفان مسلح سوریه اختلافات طائفه ای در عراق را تشدید خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: ترکیه و قطر بر سر راه تمامی تلاش های مسالمت آمیز برای حل بحران سوریه مانع تراشی کرده اند. عامری قطر و ترکیه را به حمایت از گروه های مسلح در سوریه از جمله جبهه النصره که گفته می شود وابسته به القاعده است متهم کرد.

وزیر حمل و نقل عراق تصریح کرد: کمک تسلیحاتی آشکار به القاعده از سوی ترکیه و قطر اعلام عملیات مسلحانه علیه عراق است زیرا این سلاح قطعا به عراقی ها خواهد رسید.

کد خبر 2008364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha