۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۰۷

عابدی نژاد:

توزيع نامحدود كالاهاي اساسي در کرمان/ مردم نگران تامين مايحتاج عمومي خود نباشند

توزيع نامحدود كالاهاي اساسي در کرمان/ مردم نگران تامين مايحتاج عمومي خود نباشند

کرمان - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان با اشاره به توزيع نامحدود برنج و مرغ در سطح استان از ذخيره سازي كالاهاي اساسي در استان خبر داد و گفت: مردم نگران تامين مايحتاج عمومي خود در ايام پاياني سال نباشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عابدي نژاد در جلسه كميسيون تنظيم بازار استان كرمان كه با حضور اسماعيل نجاراستاندار، حجت الاسلام توكلي رئيس كل دادگستري استان كرمان، فرمانداران و نمايندگان بخش خصوصي در محل سالن پيامبر اعظم (ص) استانداري كرمان تشكيل شد، گفت: كنترل و تنظيم بازار همت همه جانبه مسئولين در استان و فرمانداران در شهرستان ها را مي طلبد.

وي با اعلام اينكه در يك ماه گذشته هزار و 97  تن مرغ منجمد در استان توزيع شده است، خاطر نشان كرد: هيچ محدوديتي در استان در خصوص توزيع مرغ منجمد وجود ندارد و درخواست تامين هزار تن مرغ منجمد ديگر نيز از تهران داده شده كه بزودي به استان حمل مي شود.

عابدي نژاد با ارائه گزارشي از وضعيت توزيع برنج وارداتي هندي در استان، گفت: اين كالا نيز به وفور در استان ذخيره سازي شده كه از تخصيص سهميه هفت هزار و 628 تني به استان شش هزار و 940 تن خريداري شده و مابقي آن در حال خريد است.

وي با بيان اينكه 650 تن ديگر از اين برنج در حال بارگيري به استان است، گفت: در حال حاضر اين برنج با توجه به مقدارارز مرجع خريداري شده در سطح استان در حال عرضه است.

وي همچنين از تخصيص 393 تن گوشت منجمد قرمز به استان خبر داد و افزود: 33 تن از اين گوشت به دانشگاه ها اختصاص داده شده و مابقي آن نيز در سطح استان بويژه در نمايشگاه هاي بهاره در حال عرضه است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان با اشاره به اينكه دو هزار و 800 غرفه در قالب نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در سطح استان ايجاد شده است، گفت:‌تامين تمامي كالاهاي اساسي بويژه مايحتاج عمومي مردم در اين نمايشگاه ها در نظر گرفته شده است.

وي نبود صنايع غذايي در استان را يكي از دلايل عدم عرضه مستقيم مواد غذايي در نمايشگاه عنوان كرد و بيان داشت: در حال حاضر كارخانه روغن نباتي استان كرمان در حال عرضه مستقيم روغن نباتي در انواع مختلف در نمايشگاه است.

عابدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه همه شهرستان هاي استان از اول شهريور ماه جاري سه مرتبه مورد بازرسي و نظارت قرار گرفته اند، اعلام كرد: در اين سه مرتبه بازرسي از واحدهاي توليدي، اصناف خرده و عمده فروش و نانوائي ها انجام شده است.

وي از تشكيل 493 پرونده تخلف در بازديد از هزار و 401 واحد صنفي به ارزش يك ميليارد و 539 ميليون ريال در مرتبه اول بازرسي خبر داد و افزود: ‌در مرتبه دوم از بازرسي بعمل آمده از هزار و 106 واحد صنفي در شهرستان ها توسط معاون بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان 423 پرونده به ارزش يك ميليارد و 280 ميليون تومان تشكيل شده است.

عابدي نژاد خاطر نشان كرد: همچنين در بازرسي بعمل آمده در مرتبه سوم 456 فقره پرونده تخلف از بررسي هزار و 252 واحد صنفي به ارزش ريالي يك ميليارد و 456 ميليون تومان به تعزيرات حكومتي فرستاده شده است.

وي با بيان اينكه جرائم در نظر گرفته شده از سوي قانون گذار براي متخلفين واحدهاي صنفي بازدارنده نيست، عنوان كرد:‌در آحاد مردم اين تصور وجود دارد كه نظارت بر بازار وجود ندارد اما اين در حالي است كه با تمام نظارت هاي انجام شده بازدارندگي لازم در مقابل جرائم صورت گرفته وجود ندارد.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه بايد با تغيير سريع قانون جرائمي در جهت بازدارندگي وضع شود، گفت: با قانون فعلي پلمب يك واحد صنفي در صورتي امكان پذير است كه واحد متخلف مثلا در عدم درج قيمت 50 مرتبه در يكسال شمسي مرتكب اين اقدام شود تا با هر بار جريمه 40 هزار توماني، ارزش جريمه آن به دو ميليون تومان برسد.

در اين جلسه در خصوص نظارت و بازرسي ويژه در ايام پاياني سال مصوب شد تا فرمانداران شهرستان هاي استان با در اختيار گذاشتن نيروي انساني و خودرو، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان را ياري كنند.

 

کد خبر 2008378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha