۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲

پس از اعلام کمک به تروریستها؛

وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات ترکیه رایزنی می کند

وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات ترکیه رایزنی می کند

یک روز پس از اعلام کمک 60 میلیون دلاری آمریکا به مخالفان سوری، وزیر امور خارجه این کشور برای دیدار با مقامات بلندپایه ترکیه وارد آنکارا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "حریت" چاپ ترکیه ، یک روز بعد از اعلام کمک 60 میلیون دلاری آمریکا به گروه های مسلح در سوریه ، مقامات ترکیه آماده استقبال از "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا می شوند.

بر اساس این گزارش، امروز قرار است "جان کری" وزیر خارجه آمریکا از رم وارد ترکیه شود. وی در این سفر قرار است درباره مسائل سوریه و تحولات شمال عراق با مقامات ترکیه به رایزنی بپردازد.

همچنین برخی منابع اعلام کرده اند وی در این سفر موضوع بهبود روابط ترکیه و رژِیم صهیونیستی دو متحد استراتژیک آمریکا در منطقه را نیز پیگیری خواهد کرد.

جان کری قرار است در این سفر با عبدالله گل رئیس جمهور و رجب طیب اردوغان نخست وزیر و احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کند.

گفتنی است جان کری در کنفرانسی موسوم به دوستان سوریه در رم پایتخت ایتالیا اعلام کرد که دولت آمریکا 60 میلیون دلار به گروه های مسلح در سوریه کمک خواهد کرد تا بار دیگر دروغ بودن ادعای آمریکا مبنی بر حمایت از راههای صلح آمیز برای حل بحران سوریه و کمک به بازگشت آرامش و امنیت به این کشور اثبات شود.

 

کد خبر 2008892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha