۱۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۲۴

یک کارشناس شهری:

سیب زمینی و پیاز انباری جای خود را به خودروی انباری داده است

سیب زمینی و پیاز انباری جای خود را به خودروی انباری داده است

اوضاع نابسامان بازار خودرو که با مصوبه اخیر دولت و افزایش نامتعارف قیمت ها نابسامان تر شد، با اظهارات اخیر رییس محترم دولت مبنی بر بازنگری در قیمت خودروها و ابلاغ وزیر صنعت در خصوص تجدید نظر در قیمت خودروها وارد مرحله جدیدی شده است .

به گزارش خبرگزاری مهر، یک کارشناس برنامه ریزی شهری با اشاره به این که بر اساس اعلام وزارت صنعت تا پایان سال، 100 هزار دستگاه خودرو از سوی ایران خودرو و 70 هزار دستگاه خودرو از سوی سایپا به بازار عرضه می شوند، گفت: این 170 هزار دستگاه خودرو که یک شبه تصمیم گرفنه می شود به بازار عرضه شوند که یک شبه تولید نشده اند.

شهرام جباری زادگان با اعلام این که در گذشته که امکانات نگهداری محصولات کشاورزی مانند امروز پیشرفت نکرده بود، عرضه کنندگان این محصولات نسبت به انبار کردن سیب زمینی و پیاز اقدام می کردند، افزود: با گذشت چند دهه و پیشرفت تکنولوژی امروز شاهد این هستیم که سیب زمینی و پیاز انباری جای خود را به خودروی انباری داده است.

وی با اشاره به این که بعد از دستور رییس جمهور قرار است شرکت های خودروساز قیمت خودروها را 4 تا 7 درصد کاهش دهند، اظهار کرد : نکته جالب این جاست که قیمتها را به یک باره و بدون سر و صدا صد در صد افزایش می دهند اما هنگامی که بحث کاهش قیمت به میان می آید، قیمت ها را تنها چند درصد کاهش می دهند.

جباری زادگان با بیان این که در شهرهای پیشرفته مدیریت شهری سیاست هایی که باید در شهر پیاده شود را به تمام دستگاههای اجرایی ابلاغ می کند و سایر دستگاه ها موظف به اجرای سیاست های ابلاغی هستند، تصریح کرد: این موضوع نیز مانند بسیاری از مصوبات دیگر در کشور ما وارونه است و این خودروسازان هستند که هر موقع اراده کنند برای شهر و شهروندان تصمیم می گیرند.

این کارشناس مسائل شهری در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه خودروسازان 170 هزار دستگاه خودرو که می توانستند در طول سال آن ها را به تدریج به بازار عرضه کنند را می خواهند یک باره در چند روز ماه پایانی سال وارد معابر شهری نمایند که ورود ناگهانی ده ها هزار دستگاه خودروی جدید قطعاً بر تشدید ترافیک تهران در شلوغ ترین ماه سال تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت.

کد خبر 2008895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha