اخبار سوریه/

هلاکت چند سرکرده تروریستها در دیرالزور/ خنثی شدن توطئه ترور بشار اسد و المعلم

هلاکت چند سرکرده تروریستها در دیرالزور/ خنثی شدن توطئه ترور بشار اسد و المعلم

ادامه عملیات ارتش سوریه در دیر الزور، خنثی شدن توطئه ترور بشار اسد و ولید المعلم و نارضایتی روسها از نشست ضد سوری رم از مهمترین اخبار مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان با گرفتن ژست طرفداری از مردم سوریه با وجود ادامه حمایتهای گسترده مالی و تسلیحاتی رژیم متبوعش از تروریستهای مسلح در این کشور مدعی شد: موضوع سوریه به موضوعی بین المللی تبدیل شده است و ملت سوریه دیگر تنها نیست.

وی ادعا کرد: در برابر استفاده از موشکهای اسکاد علیه مردم بیگناه نمی توان سکوت اختیار کرد و همه شرکت کنندگان در نشست دوستان سوریه، حامی موضوع سوریه بودند.

از سوی دیگر مروان شربل وزیر کشور لبنان بیان کرد: لبنان نمی تواند بار مربوط به مشکلات آوارگان سوری را متحمل شود.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیمات اتخاذ شده در نشست ضد سوری رم ایتالیا، آن را عاملی برای تشویق تندروها دانست.

از سوی دیگر اینکه سانا به نقل از منابع سوری از عملیات ارتش سوریه علیه گروههای مسلح در مناطق حیی الحویقه و فرودگاه قدیم در شهر دیر الزور و هلاکت برخی سرکرده های گروههای مسلح از جمله عبداله هواش الشیحان، عبدالوهاب العطوبی، شاکر العکیلی و زخمی شدن شماری دیگر خبر داد.

از سوی دیگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در مسکو تاکید کرد نباید اجازه دهیم گروههای افراطی و تروریستی بین المللی از فضای سوریه برای دستیابی به اهدافشان استفاده کنند.

وی همچنین انفجار اخیر در نزدیکی سفارت روسیه در دمشق را محکوم کرد و از پیشنهادهای اولاند در خصوص بحران سوریه خبر داد. رئیس جمهوری فرانسه نیز مدعی شد حل بحران سوریه با وجود بشار اسد امکان ندارد.

خنثی شدن توطئه ترور بشار اسد


رسانه های سوری گزارش دادند دستگاههای امنیتی سوریه، توطئه مشترک فرانسه و ترکیه و برخی کشورهای دیگر منطقه ای برای ترور بشار اسد رئیس جمهوری و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه را خنثی کردند.

بر اساس گزارش الیوم السابع به نقل از منابع سوری، دستگاههای امنیتی سوریه اخیرا توطئه ترکیه و فرانسه برای ترور بشار اسد و ولید المعلم را خنثی کرده بودند که بر این اساس، مقامات سوریه از بیش از شش ماه پیش، تحرکات سازمانهای اطلاعاتی ترکیه و فرانسه را که هدف از آن سرنگونی نظام سوریه بود، زیر نظر داشتند که البته هدف این دو سازمان اطلاعاتی که اولویت آنها به شمار می رفت و آن ترور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود، محقق نشد.


بر اساس این طرح قرار بود با جذب برخی از کارکنان کاخ ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد در داخل این مکان مورد سوء قصد قرار گیرد.

کد خبر 2008923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha