تحولات امنیتی سوریه/

پیگرد گروههای تروریستی در حومه پایتخت/ "مأمون الخطیب" در حمص به هلاکت رسید

پیگرد گروههای تروریستی در حومه پایتخت/ "مأمون الخطیب" در حمص به هلاکت رسید

عملیات سنگین ارتش سوریه برای بازگرداندن آرامش به کشور در مناطق مختلف حلب، دمشق، ادلب، دیرالزور، لاذقیه و حمص ادامه یافت که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریستها کشته شدند و مواضع آنها هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، عملیات ارتش سوریه امروز نیز در حلب ادامه پیدا کرد و طی آن تروریستهایی که در مناطق مختلف، اموال مردم را غارت می کردند، سرکوب شدند.

در این عملیات که با مشارکت مردم حلب انجام شد، شماری از سرکردگان گروههای مسلح در منطقه خان العسل کشته شدند. همچنین در مناطق المنصوره، الباب، النیرب، مساکن هنانو، الشعار و الحیدریه نیز عملیات تعقیب و گریز تروریستها ادامه پیدا کرد و بسیاری از آنها کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر مردم ساکن مناطق الجمیلیه و السلیمانیه حلب، در تظاهراتی گسترده خواستار بیرون راندن گروههای تروریستی از حلب شدند.

حومه دمشق

در حومه دمشق، نیز عملیات ارتش در مناطق الزبدانی، داریا، المعضمیه، الشیفونیه، زملکل، عربین و مزارع العالیه ادامه پیدا کرد و طی آن به تروریستها تلفات و خسارات سنگینی وارد شد.

در منطقه مزارع العالیه نیروهای یگان مهندسی ارتش 18 بمب را که وزن برخی از آنها به 70 کیلوگرم نیز می رسید در نزدیکی یک پمپ بنزین خنثی کردند.

حومه ادلب

عملیات سرکوب گروههای تروریستها در مناطق جسر الشغور، العالیه، مشمشه، الغسانیه، روستای قطرون، قمیناس، ابوالظهور، تل سلمو و معره النعمان ادامه پیدا کرد و طی آن بسیاری از تروریستها کشته شدند.

در روستای الکستن در حومه ادلب نیز ارتش سوریه با برخی تروریستهای بیگانه روبرو شد که طی آن تعداد زیادی از آنها کشته و زخمی شدند. منابع آگاه اعلام کردند مجروحان به بیمارستانهای صحرایی در مرز ترکیه منتقل شده اند.

دیرالزور

در منطقه الحویقه و فرودگاه قدیمی شهر دیرالزور، نیروهای ارتش با گروههای تروریستی درگیر شده و خسارات سنگینی به آنها وارد کردند. در این منطقه، عملیات یک گروه مسلح برای حمله به ایست بازرسی ارتش با دخالت به موقع نیروهای امنیتی ناکام ماند و تمام تروریستها کشته شدند.

حومه لاذقیه

ارتش سوریه در منطقه بیت شروق و الخضرا در حومه لاذقیه با گروههای مسلح که اقدام به غارت اموال عمومی می کردند درگیر شدو در این عملیات برخی از تروریستها کشته و زخمی شدند.

حومه حمص

در منطقه الرستن در حومه حمص نیز نیروهای ارتش سوریه با گروههای تروریستی درگیر شدند. در این عملیات "مامون الخطیب"، از سرکردگان جبهه تروریستی النصره به هلاکت رسید.

عملیات ارتش سوریه در مناطق آبل، الدوسریه، جوسیه، تلبیسه، تلدو نیز ادامه پیدا کرد و طی آن مخفیگاههای تروریستها منهدم شد.

کد خبر 2009336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha