۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲

حججی به مهر خبر داد:

تربیت بیش از 1500 راوی در موسسه سیره شهدا قم

تربیت بیش از 1500 راوی در موسسه سیره شهدا قم

قم - خبرگزاری مهر: رئیس موسسه روایت سیره (راوی) با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی گفت: موسسه روایت سیره در راستای تبیین فرهنگ جهاد و ایثار و با تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در این راستا فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام محمد علی حججی در گفتگو با مهر اظهار داشت: موسسه روایت سیره (راوی) با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در سال 1379 توسط جمعی از فضلای بسیجی و رزمندگان در قم تاسیس شد.

وی بیان داشت: تربیت نیروهای متخصص و اهل فن یکی از دستاوردهای این موسسه بوده است به طوری که تاکنون بیش از هزار و 500  طلاب علوم دینی با دارا بودن حداقل پایه هشت در این موسسه با دیدن آموزش های لازم تربیت شده اند.

مدیر موسسه روایت سیره عنوان کرد: طلاب آموزش دیده در این موسسه با اعزام به کاروان های راهیان نور و یادواره های گوناکون به عنوان راوی و سخنران در راستای تحقق اهداف این موسسه قدم برداشته و موجب رونق بخشیدن به این محافل شده اند.

وی بیان داشت: این موسسه 10 سال است که در عرصه روایت گری سیره شهدا فعالیت داشته و به موفقیت هایی از جمله تولید آثار علمی و پژوهشی، فلش کارت، فیلم و انتشار کتاب در عره سیره شهدا رسیده که بعضی از آن‌ها حائز رتبه‌های برتر نیز شده اند.

حجت الاسلام حججی عنوان کرد: تاکنون 36 دوره آموزشی در موضوعات مختلف از جمله سیره شهدا با حضور اساتید مربوطه در این موسسه برگزار شده است.

کتابخانه فرهنگ و ایثار با 13 هزار جلد کتاب

وی تصریح کرد: این موسسه دارای کتابخانه‌ای با 13 هزار جلد کتاب در 6 هزار عنوان است که مورد استفاده روحانیان و متقاضیان قرارگرفته است.

رئیس موسسه روایت سیره بیان کرد: در طول سال همواره روحانیان آموزش دیده در این موسسه، آماده پاسخگویی به درخواست متقاضیان نیازمند به سخنران و راوی در مراسم‌های، یادواره ها و کاروان راهیان نور هستند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: این موسسه در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید بر صحت راه درست و تداوم راه و تعمیق آسیب شناسی پیشگام است.

حجت الاسلام حججی یادآور شد: آسیب شناسی سیره شهدا یکی از مواردی که راویان این موسسه با عمل به این دستور سعی می‌کنند تا با روایتگری صحیح به آفت روایتگری کربلا دچار نشوند.
 

کد خبر 2009439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha