۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۴

حسین عسگری:

خطا روی مهاجم سایپا پنالتی نبود

خطا روی مهاجم سایپا پنالتی نبود

رییس دپارتمان داوری با اشاره به بازیهای روزهای پنجشنبه و جمعه لیگ برتر فوتبال گفت: داوران در چند بازی روز گذشته و نیز دیدار پنجشنبه قضاوت‌های خوبی داشتند و مشکل خاصی در این بازی دیده نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدارسیون فوتبال، حسین عسگری ضمن بیان مطلب فوق افزود: در بازی پرسپولیس و سایپا دو صحنه وجود داشت که صبح امروز شنبه در دپارتمان داوران این دو صحنه را آنالیز ویدیویی کردیم و داور و کمک‌داوران در هر دو صحنه درست عمل کردند. در صحنه پنالتی که برای پرسپولیس گرفته شد، مدافع سایپا توپ را خیلی واضح با دستش جمع کرد و داور به درستی هند پنالتی را گرفت.

عسگری درباره صحنه ای که مظفری زاده خطای مدافع پرسپولیس را پشت محوطه جریمه اعلام کرد هم گفت: در این صحنه کمک‌داور به خوبی تشخیص داد که خطای پنالتی انجام نشده است. این درست که مهاجم سایپا در محوطه جریمه سرنگون شد اما خطا پشت محوطه جریمه آغاز شد و خطا هل دادن بود. باید بگویم تنها در یک صورت خطایی که در پشت محوطه جریمه اعلام می‌شود و در داخل محوطه به پایان می‌رسد پنالتی است و آن خطای گرفتن است. در این صحنه یک متر قبل از محوطه جریمه خطا انجام می‌شود و در داخل محوطه بازیکن سرنگون می‌شود. داور به درستی منتظر تصمیم کمکش شد چرا که کمک داور در امتداد خط محوطه جریمه که بهترین زاویه دید است، قرار داشت و می توانست به خوبی خط محوطه را مشاهد کند اما مظفری زاده از پشت صحنه را می‌دید. وی به درستی منتظر کمکش شد و اعلام پنالتی نکرد. اگر مظفری‌زاده اعلام پنالتی می‌کرد و مشخص می‌شد که پنالتی نبوده است، وی مقصر بود اما اگر کمک داور پنالتی اعلام می‌کرد و مشخص می‌شد پنالتی نبوده است، کمک داور مقصر بود.

رئیس دپارتمان در پایان گفت: داوری انتظار دارد زمانی که یک کمک‌داور و داور وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهد، مورد تشویق و تائید قرار گیرد نه اینکه بر علیه داوری هجمه و جو غیرمنصفانه ایجاد شود.

کد خبر 2009654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha