۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۱۶

گشتی در نمایشگاه بهاره /

مردم در جستجوی پسته 30 هزار تومانی/خدا روزی رسان است

مردم در جستجوی پسته 30 هزار تومانی/خدا روزی رسان است

اراک - خبرگزاری مهر: این روزها داستان پسته خندان به داستان های هزار و یک شب تبدیل شده که هر چه زحمت بکشی دیرتر به آن می رسی، این روزها سر صحبت عید را با هر کس باز می کنی سخن از پسته 30 هزار تومانی می زند که البته آخرین خبرها از بی نصیب نماندن اغلب مردم از این خنده روهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، گشت کوتاهی هم که در نمایشگاه عرضه مستقیم کالای اراک بزنی، مراجعه کنندگانی را می بینی که به دنبال پسته 30 هزار تومانی هستند و مدام از فروشنده های آجیل سراغ آن را می گیرند وبا بی پاسخی روبرو می شوند.

در اولین ساعات گشایش نمایشگاه مستقیم عرضه کالا در محل دائمی نمایشگاههای غرب کشور در اراک، ضمن شلوغ شدن نمایشگاه، مراجعه کنندگان از ابتدا سراغ پسته را می گرفتندو سر هر غرفه ای از 300 غرفه برپا شده می رفتند باز گویا حواسشان به پسته است.

سوال بی پاسخ

وقتی می فهمیدند خبرنگار هستی سوالاتشان بیشتر می شد و سراغ پسته را از ما هم می گرفتند و می گفتند " پس کو پسته 30 هزار تومانی".

بهزادی یکی از فروشندگان آجیل در نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه، بسیاری از مردم با مشاهده قیمت پسته که 40 هزار تومان به بالاست را می بینند، سراغ پسته 30 هزار تومانی را می گیرند و البته ما پاسخی برای آنها نداریم، ما خودمان پسته را بیشتر از 30 هزار تومان خریدیدم و می فروشیم.

فروش خوب است، خدا را شکر

محمودی فروشنده دیگری، می گوید: برخی از مردم اصلا به خاطر پسته به نمایشگاه آمدند و دلیل آنان اعلام فروش پسته 30 هزار تومانی در محل مسقیم عرضه کالا از طریق رسانه ها بوده است.

وی همچنین فروش خود در چهارمین روز نمایشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: خداوند روزی رسان است خدار ا شکر.

همچنان که در نمایشگاه پیش می رویم، با خانواده های مختلفی روبرو می شویم که با در دست گرفتن فرزندان خود به خرید آمدند به سراغ یکی از این خانواده ها رفتیم.

خرید برای بچه ها

مادر خانواده با اشاره به اینکه، افزایش قیمت باعث آینده نگری و کمتر خرج کردن خانواده ها شده است می گوید: اگر برای بچه ها بتوانیم خرید کنیم هم راضی هستیم و برای من مهم نیست که حتما سر و وضع خود را نو نوار کنم، بچه هایم که راضی باشند و لباس نو بپوشند انگار خودم لباس نو پوشیدم.

اکبری پدر خانواده هم با تایید حرف همسرش اضافه می کند: دست خیلی از خانواده ها به دهانشان نمی رسد  حتی این کفش و لباسی که ما برای بچه هایمان خریدیم را نمی توانند بخرند.

سال نو، مفهومی بلندتر از خرید لباس و آجیل

یک بانوی سن و سال گذشته هم وقتی با سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مفهوم عید در چیست گفت:مفهوم عید چیزی فراتر از چشم هم چشمی های امروزی و خرید کفش و لباس و آجیل است.

او با بیان اینکه اگر نوروز و عید چنین مفهومی داشت تا کنون از بین رفته بود گفت: ایرانیان قدیم که عید را فرصتی برای زایش، تولید و زندگی پربارتر می دانستند و زمان را صرف دید و بازدیدها و کمک به همنوعان می گذراندند.

عجله نکنیم؛ بی تکلف باشیم

این بانوی اراکی، با بیان اینکه، با آمدن اسلام به ایران نوروز قوام پیدا کرد افزود: نو کردن لباس و زندگی مبارک است اما نه به قیمت ایجاد مشکل، دردسر و ناراحت کردن نزدیکان و حسادت و نباید در این زمینه عجله کنیم، فرصت برای خرید زیاد است، بیشتر به دید و بازدیدها به خصوص از بزرگترها و البته دید وبازدیدهای بی تکلف و کم خرج باشیم.

او در پاسخ به این سوال که چرا خود به خرید آمده است گفت: من فرهنگی بازنشسته ای هستم و در حدی که دارم، خرید می کنم وخانواده ام را نیز با این تفکر پرورش دادم، خرید می کنم و منتظر آمدن نوه هایم در سال جدید هستم.

قیمت ها تفاوت چندانی با بازار ندارد

مجید عبدی که کیسه ای در دست دارد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کالاها آن طور که باید قیمت مناسب نیستند و 5 و 6 درصد کمتر از بازار است  و من برای اینکه دست خالی از نمایشگاه نرفته باشم خرید کردم.

وی قیمت مرغ را تا حدودی مناسب دانست و گفت: قصد دارم برنج هایی که هر کیسه 38 هزار تومان است خرید کنم ، از ترس اینکه در زوهای آتی گران شود و همین را هم نتوانم بخرم.

نمایشگاه بهاره اراک تا 19

نمایشگاه عرضه مستقیم کالای اراک بر خلاف اعلام قبلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی قرار بود 15 اسفند برپا شود به دلیل اهمیت تنظیم بازار از نهم اسفند کار خود را آغاز کرد.

علی محصولی مدیر نمایشگاه دائمی غرب کشور در اراک، با بیان اینکه، کالاها از 5 تا 15 درصد تخفیف دارند به خبرنگار مهر گفت: اقلام مختلف مورد نیاز مردم در نمایشگاه به فروش گذاشته شده است و مردم استقبال خوبی داشتند.

سال 92 هم می آید و اقداماتی چون برپایی نمایشگاه بهاره، خرید، هفت سین، تنگ ماهی و همه اینها،  بهانه هایی ست برای نزدیکی آدم ها به هم، برای تقسیم شادی ها و غم های احتمالی، باشد که بدانیم مفهوم سال جدید و نوروز چیست.

شکوفه راستین

کد خبر 2010021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha