کامل عمرو در دیدار با کری:

مصر خواهان حمایتهای اقتصادی آمریکا به عنوان یک شریک راهبردی و هم پیمان است

مصر خواهان حمایتهای اقتصادی آمریکا به عنوان یک شریک راهبردی و هم پیمان است

وزیر امور خارجه مصر در دیدار با همتای آمریکایی خود در قاهره اعلام کرد مصر خواهان حمایتهای اقتصادی آمریکا به عنوان یک شریک راهبردی و هم پیمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته با محمد کامل عمرو همتای مصری خود در مقر وزارت خارجه مصر در قاهره دیدار کرد.

کاروان جان کری شامل 20 خودرو بود و "آن پاترسون" سفیر آمریکا در قاهره و برخی اعضای سفارت واشنگتن در مصر وزیر خارجه آمریکا را همراهی می کردند.

جان کری و محمد کامل عمرو پس از این دیدار در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند. وزیر امور خارجه آمریکا تمام طرف های سیاسی مصر را به راه حل میانه برای حل تنش های موجود در این کشور دعوت کرد.

کری در ادامه گفت: ما برای دخالت به مصر نیامده ایم بلکه تنها آمده ایم تا شنونده باشیم. آمریکا دیدگاهی دارد که البته بیان خواهد کرد، اما آنچه از آن حمایت خواهیم کرد، دموکراسی و ملت مصر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نقل از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از نقش محمد مرسی رئیس جمهور و محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر در برقراری آتش بس در نوارغزه قدردانی کرد.

جان کری همچنین از آمادگی آمریکا برای حمایت از مصر در شرایط کنونی و مرحله سازندگی و برقراری دموکراسی در این کشور خبر داد و گفت واشنگتن اهداف مصر در دستیابی به فرصت های اقتصادی را بررسی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آینده مصر و ثبات آن برای آمریکا مهم است اعلام کرد که در دیدار امروز خود با محمد مرسی راه های کمک اقتصادی به مصر را مورد بررسی قرار خواهد داد.

محمد کامل عمرو نیز از سفر جان کری به مصر ابراز خرسندی کرد و گفت: مصر خواهان حمایتهای اقتصادی آمریکا به عنوان یک شریک راهبردی و هم پیمان است. مصر همچون آمریکا به عاری بودن خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی اهتمام می ورزد.

وی همچنین بر اهمیت قضیه فلسطین برای مصر به عنوان یک قضیه اصلی تاکید و تصریح کرد: روابط مصر و آمریکا مبتنی بر احترام متقابل است.

کد خبر 2010070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha