۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۵

ولایتی در پاسخ به مهر:

ادامه مذاکره با چهره‌های شاخص اصولگرا/ ائتلاف سه گانه در نظرسنجی ها اول است

ادامه مذاکره با چهره‌های شاخص اصولگرا/ ائتلاف سه گانه در نظرسنجی ها اول است

مسئول کارگروه سیاسی و بین الملل ائتلاف سه گانه اصولگرایان با تاکید بر اینکه رایزنی های این ائتلاف با افراد شاخص و در معرض کاندیداتوری اصولگرا برای پیوستن به ائتلاف سه گانه ادامه دارد گفت: در نظرسنجی هایی که تاکنون در کشور انجام شده است افراد عضو این ائتلاف نسبت به سایر کاندیداها و ائتلاف های تشکیل شده در رده های بالاتر ی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر ولایتی در نشست خبری که به منظور تشریح سازوکارهای نهایی ائتلاف سه گانه ظهر امروز در پژوهشکده باقرالعلوم برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که خواستار معرفی چهره‌هایی که ائتلاف سه گانه با آنان رایزنی داشته است، شد اظهار کرد: با تعدادی از عناصر مطرح اصولگرا که اغلب در معرض کاندیداتوری هستند مذاکرات دوستانه ای داشته ایم.

وی افزود: مذاکرات ائتلاف سه گانه با چهره های شاخص اصولگرا برای پیوستن به این ائتلاف و فعالیت در چارچوب آن برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد یافت تا به یک ایده مشترک برسیم.

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرایان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر که پرسید پیشتر اعلام شده است که در نظرسنجی ها اعضای ائتلاف سه گانه و مشخصا یک کاندیدای این ائتلاف نسبت به سایر کاندیداها پیش افتاده است تصریح کرد: نظرسنجی های متعددی تاکنون در خصوص انتخابات صورت گرفته است که البته همه آنها محل توجه و مستند نیست اما در یک تخمین اجمالی که از نظرسنجی های انجام شده صورت گرفته است می توانیم به نتایجی برسیم که البته قرار نیست فعلا آن را اعلام کنیم که چه کسی جلوتر است اما خودتان می توانید به این نظرسنجی ها مراجعه کنید و نتایج آن را ببینید.

وی در عین حال تاکید کرد که بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته ائتلاف سه گانه و اعضای تشکیل دهنده آن نسبت به سایر کاندیداها و ائتلاف های موجود بالاترین رای را در حال حاضر دارند.

ولایتی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه کاندیدای نهایی ائتلاف سه گانه اصولگرایان چه زمانی معرفی خواهد شد و اینکه آیا این زمان در سال جاری یا سال آینده خواهد بود ادامه داد: ممکن است در روزهای باقیمانده سال جاری و یا سال آینده کاندیدا معرفی شود البته سعی ما بر این است که امور مورد نظر به پختگی لازم برسد و کار خامی صورت نگیرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره چگونگی پیوستن کاندیداهای دیگر به ائتلاف سه گانه گفت: اگر افرادی باشند که حاضرند به خاطر منافع کشور از خودشان بگذرند و دارای مقبولیتی باشند، قطعا ائتلاف سه‌گانه به سمت پذیرش این افراد خواهد رفت. در عین حال برای همکاری با کارگروههای ائتلاف شرطی وجود ندارد بلکه هر کسی می تواند بنا به تخصصی که دارد در این کارگروهها به ائتلاف کمک کند و در همین راستا به میزان همکاری وی با کارگروههای ائتلاف و تخصصی که خواهد داشت در صورت رای آوردن کاندیدای ائتلاف در دولت آینده نقش دارد.

مسئول کارگروه سیاسی و بین الملل ائتلاف سه گانه اصولگرایان در عین حال اظهار کرد: همچنان این دعوت برای پیوستن افراد شاخص به ائتلاف سه گانه وجود دارد و هر کسی که مبانی نظام را قبول داشته و در عمل کارایی خود را نشان داده است می تواند به ائتلاف سه گانه اصولگرایان بپیوندد لذا ما هم امیدواریم مجموعه ای واحد در انتخابات آینده داشته باشیم.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به این سئوال که تجربه 16 ساله شما در وزارت امورخارجه و سمت شما در مقام مشاورت رهبر انقلاب در امور بین الملل تا چه حد برای انتخاب نهایی ائتلاف سه گانه تاثیر گذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان خدمتگزار نظام در حوزه بین الملل تجربه ای دارم که در اختیار نظام جمهوری اسلامی می گذارم. در حال حاضر هم به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب افتخار می کنم و آن را از هر سمتی بالاتر می دانم.

کد خبر 2010551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha