ادامه رایزنی های جان کری با مقامات مصری

ادامه رایزنی های جان کری با مقامات مصری

وزیر خارجه آمریکا که دیروز وارد قاهره شده است با محمد مرسی رئیس جمهوری و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع این کشور دیدار وگفتگوکرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا راههای همکاری نظامی میان دو کشور را مورد رایزنی قرار داد.

جان کری در این دیدار بر نقش نیروهای مسلح مصر در برقراری امنیت در مرحله فعلی و بر حمایت آمریکا از روند دموکراسی در مصر به عنوان شریک استراتژیک آن در خاورمیانه  تاکید کرد.

از سوی دیگر یک منبع نظامی مصری اعلام کرد: وزیر دفاع مصر در دیدار با جان کری هر گونه اختلاف را میان ارتش و نهاد ریاست جمهوری  رد کرده است.

این منبع بیان کرد: السیسی بر بی طرف نیروهای مسلح در تنشهای سیاسی کنونی مصر تاکید کرده و ارتش مصر را ضامن ثبات کشور معرفی کرده است.

خبر دیگر از مصر اینکه طارق حسنین سخنگوی رسانه ای هیئت کانال سوئز اعلام کرد: تنشهای کنونی در مصر بر روند دریانوردی در کشور تاثیری نداشته است.

از سوی دیگر منابع مصری از دیدار جان کری وزیر خارجه آمریکا با محمد مرسی خبر دادند.

این منابع بیان کردند: در این دیدار روابط دوجانبه میان قاهره و واشنگتن، اوضاع اقتصادی و راههای کمک به مصر برای پشت سرگذاشتن بحران فعلی و دیگر موضوعات بین المللی و منطقه ای از جمله موضوع سوریه مورد رایزنی قرار گرفت.

کد خبر 2010661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha