۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۳

حجت الاسلام سرلکیان:

تحلیل درستی از مسائل دینی نداریم/ دین اسلام با شرایط زمان است

تحلیل درستی از مسائل دینی نداریم/ دین اسلام با شرایط زمان است

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه متاسفانه اغلب موارد تحلیل های درستی از مسائل دینی نمی شود گفت: باید تحلیل درست از مسائل دینی که با شرایط زمان است را ترویج کنیم.

حجت الاسلام نعمت الله سرلکیان در گفتگو با خبرنگار مهر ریشه بسیاری از اختلافات را در فهم نادرست و تحلیل های غلط افراد دانست و تصریح کرد: اگر حسن ظن داشته باشیم می توانیم تحلیل درستی از دین داشته باشیم و با این وضعیت است که دین ما سالم تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در وجود انسان صفاتی خوبی را نیز قرار داده است گفت: یکی از صفاتی که جزء آلودگی اخلاقی محسوب می شود سوءظن و بدبینی است که در این آلودگی بدترین گناه سوءظن به خدا و حکمت اوست.

حجت الاسلام سرلکیان با اشاره به این که در مقابل سوءظن حسن ظن است تصریح کرد: بهترین عمل این است که به خداوند متعال حسن ظن داشته باشیم.

سوءظن به مردم و مسئولین وجود دارد

مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: سوءظن به مردم ،مسئولین و دیگر انسان ها و به دنبال آن تهمت،بدلی و بدبینی وجود دارد و حتی می تواند یک خانواده را متلاشی کند.

وی اظهار داشت: بعضی از سوءظن ها اختیاری نیست ولی برخی دیگر از سوءظن ها اختیاری است اما در مقابل آن حسن ظن ها هم وجود دارد و با حسن ظن است که می توان قلب و دل را آرامش داد.
 

 

کد خبر 2011279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha