۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۱۹

توصیه‌های انتخاباتی رئیس خبرگان به کاندیداها؛

آیت‌الله مهدوی‌کنی: کسانی نامزد شوند که تیم و برنامه دارند/ کاندیداتوری حق هر کسی نیست

آیت‌الله مهدوی‌کنی: کسانی نامزد شوند که تیم و برنامه دارند/ کاندیداتوری حق هر کسی نیست

رئیس مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه با توجه به روشی که در کشور مورد عمل واقع شده است کار دشواری برای مدیران بعدی متصور هستیم گفت: من نمی‌خواهم بگویم چه کسی کاندیدا شود یا چه کسی نشود اما بهتر است افرادی کاندیدا شوند که برای شرایط موجود کشور برنامه و تیم کاری مطلوبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد رضا مهدوی کنی در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس رسمی خبرگان رهبری در دوره چهارم که صبح امروز در مجلس قدیم آغاز به کار کرد، با ارائه برخی توصیه های انتخاباتی به کاندیداها و مسئولان کشور اظهار امیدواری کرد که مسئولان و مدیران به نحوی رفتار کنند که مشکلات مردم برطرف شود چرا که آنها وجود مشکلات را احساس می کنند و ما هم باید به آنان حق بدهیم که این مشکلات وجود دارد ولی با تدبیر و مدیریت می توان آن را حل کرد.

وی با اشاره به شرایط کشور در 8 سال جنگ تحمیلی افزود: شرایط تحریم امروز بدتر از دوران جنگ تحمیلی نیست و می شود آن را مدیریت کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده زیادی هستند که می خواهند برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شوند، گفت: من دخالت نمی کنم که چه کسی کاندیدا شود یا نشود اما قطعا کاندیداتوری حق هر کسی نیست. بهتر است کسانی کاندیدا شوند که بر اساس قانون توانایی ها و صلاحیت لازم را دارند تا وقت شورای نگهبان هم برای بررسی صلاحیت کاندیداها گرفته نشود.

وی افزود: بهتر است کسانی برای حضور درانتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند که برنامه دارند چرا که ما دچار بحران و هجمه های خارجی هستیم و درحال حاضر ریاست و مدیریت در کشور ما خیلی آسان نیست و هر کسی رئیس جمهور شود قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: با توجه به روشی که مورد عمل واقع شده است کار دشواری برای مدیران بعدی متصور هستیم لذا باید کسانی کاندیدا شوند که هم برنامه و هم تیم دارند.

وی با ارائه برخی توصیه های اخلاقی به کاندیداهای ریاست جمهوری آینده تصریح کرد: در انتخابات تبلیغات، مصاحبه های تلویزیونی، روزنامه ها و سایتها کاندیداها باید حریم یکدیگر را حفظ کنند چراکه تخریب روش دینی اسلامی نیست  و مردم هم آنرا نمی پسندند اگرچه ممکن است عده فریب بخورند اما اکثریت مردم راست و صداقت را دوست دارند و بی اخلاقی و تخریب را بر نمی تابند.

وی تاکید کرد: به عنوان مجلس خبرگان امیدواریم که همه مردم درانتخابات ریاست جمهوری آینده مشارکتی فعال داشته باشند و مسئولان هم به نحوی رفتار کنند که دشمنان را ناامید و راه نفوذشان را ببندند.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به راهپیمایی باشکوه 22 بهمن امسال گفت: شما در راهپیمایی 22 بهمن دیدید که با وجود مشکلات فراوان و گرانی‌ها مردم آمدند و می گفتند اگر چه مشکلات فراوان است و گرانی بسیار اما ما حامی نظام، انقلاب و رهبرمان هستیم.

رئیس مجلس خبرگان افزود: بنابر آمار موجود حضور مردم دراهپیمایی امسال نسبت به سالهای گذشته گسترده تر بود و باید این نعمت الهی را حفظ کرد.

وی ادامه داد: فارغ از اینکه مردم به چه کسی رای می دهند همه باید برای حضور حداکثری در انتخابات سال آیند تلاش  کنیم بعد از انتخابات هم یکی رایش کمتر و یکی رایش بیشتر است.

آیت الله مهدوی کنی اضافه کرد: ما باید حق مردم را رعایت کنیم مردمی که دراین کشور زندگی می کنند برادر دینی ما هستند بنابراین باید نسبت به رعایت حقوق آنانکه از سوی رهبر معظم انقلاب هم مورد تاکید است اهتمام داشته باشیم برای اینکه اسلام برپا شود.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه وابستگی روحانیت به مردم پشتیبانی کننده انقلاب است گفت: همه قوا باید با یکدیگر متحد باشند و اگر اختلافی وجود دارد که قطعا هست آنرا در داخل حل کرده و سعی کنیم اختلاف افکنی نکنیم چرا که با توجه به در پیش بودن انتخابات آنچه اهمیت دارد حضور حداکثری مردم دراین عرصه است.

کد خبر 2011820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha