۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۸

نطق پیش از دستور مجلس خبرگان:

تجربه انتخاب رئیس‌جمهور به روش پارلمانی در برخی کشورها موفق بوده است/ طرح مشکلات ریاست جمهوری بنی صدر

تجربه انتخاب رئیس‌جمهور به روش پارلمانی در برخی کشورها موفق بوده است/ طرح مشکلات ریاست جمهوری بنی صدر

نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 10 دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی، دوران گوناگون رؤسای جمهوری را تحلیل كرد و تجربه انتخابات رئیس جمهور با روش پارلمانی در برخی از كشورها را، موفق دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام حسینی شاهرودی، که دومین سخنران پیش از دستور در سیزدهمین اجلاسیه خبرگان بود، در سخنانی با اشاره به ده دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نظام جمهوری اسلامی، دوران گوناگون رؤسای جمهوری را تحلیل كرد.
 
وی برخی از اصول قانون اساسی كه مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری است را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: رویه انتخابات پارلمانی كه از سوی مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته معظم له به استان كرمانشاه مورد اشاره قرار گرفت، رویه ای مطلوب، بوده است
 
نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تجربه انتخابات رئیس جمهور با روش پارلمانی در برخی از كشورها موفق بوده است. البته باید توجه داشت که این روش بدون انجام تخریب، می تواند روش خوب و مطلوبی باشد.
 
وی طرح پیشنهادی مقام معظم رهبری را در خصوص انتخابات پارلمانی قابل تحلیل و ارزیابی و كارشناسی صاحب نظران جامعه و قابل پیگیری دانست.
 
حسینی شاهرودی، با اشاره به دوران ریاست جمهوری بنی صدر مشكلات آن مقطع را مطرح کرد.
کد خبر 2011923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha