۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۲

در نخستين روز هفته درختکاری/

مسئولين خراسان شمالي در بوستان بش قارداش اقدام به کاشت درخت کردند

مسئولين خراسان شمالي در بوستان بش قارداش اقدام به کاشت درخت کردند

بجنورد - خبرگزاري مهر: همزمان با نخستين روز از هفته درختكاري، جمعی از مسئولین ارشد خراسان شمالي، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی در محل پارک ملی بش قارداش گرد هم آمده و هرکدام درختی به نام خود غرس کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه امام جمعه شهرستان بجنورد در مراسم كاشت درخت در بوستان بش قارداش عنوان كرد: با کاشت درخت به سرسبزی طبیعت و سلامت همشهریان کمک كرده و با دیدن شکوفایی طبیعت به رازهای نهفته و بزرگی خداوند در خلقت جهان پی مي ببریم.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی، انسان‌ها به درختکاری و مراقبت از این نعمت سفارش شده‌اند، تصریح کرد: لازم است‌همواره با احترام به طبيعت از تخريب آن جلوگيري كرده و نسبت به حفاظت از زيبايي هاي آن كوشا باشيم.

وی با ضروری خواندن ترویج فرهنگ درختکاری در جامعه بر لزوم حفظ و نگهداری و توسعه بيش از پيش فضای سبز تاکید کرد.

شهردار بجنورد نيز دراین مراسم با اعلام رضایت از روند توسعه فضاهای سبز شهری گفت: امسال طرح توسعه کمربند سبز در مساحت 100 هکتار به انجام می رسد.

کیوان دژهوت افزود: وضعیت موجود کمربند سبز بجنورد 800 هکتار است که اين ميزان در سال جاري به 900 هکتار ارتقا خواهد یافت.

وي اظهار داشت: توسعه فضاهای سبز شهری بجنورد در سال 91 به نسبت سال گذشته 0.4 درصد افزایش داشته و هم اکنون دو میلیون و 100 هزار مترمربع فضای سبز شهری در اين شهر موجود است.

دژهوت اضافه كرد: در محاسبه سرانه فضای سبز، سرانه فضاي سبز بجنورد نسبت به شهر مشهد یک درصد بیشتر بوده و هم اكنون سرانه فضاي سبز هر شهروند در بجنورد به 10.5 مترمربع رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بجنورد نيز در این مراسم گفت: توسعه فضای سبز در شهرستان بجنورد از سال 1379 مورد توجه شورای اسلامی شهرستان و شهرداری محترم بوده و در اين زمينه نيز اقدامات قابل توجه ای با همت شهرداری و یاری شورای شهرستان انجام شده است.

سيدمحمد لنگري افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال حاضر آمادگی افزایش عرصه فضای سبز را دارند.

در پایان این مراسم  هر كدام از مسئولين استاني و شهرستاني به صورت نمادين درختی به نام خود در جاده سلامت پارک بش قارداش غرس كردند.

کد خبر 2012033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha