۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۴

تاج:

تیمها برای حضور در لیگ برتر فوتبال باید شرایط AFC را دارا باشند

تیمها برای حضور در لیگ برتر فوتبال باید شرایط AFC را دارا باشند

کرمان - خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان لیگ برتر با اشاره به اینکه تنها کسب امتیاز برای حضور در لیگ برتر ملاک نیست گفت: تمام تیمهای لیگ برتر باید شرایط لازم را دارا باشند.

مهدی تاج در حاشیه نشست هیئت رئیسه سازمان لیگ آزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در این جلسه مصوبات سازمان لیگ برای تیمهای صعود کننده به لیگ برتر اعلام شد و تیمها برای شرکت در این مسابقات باید این شرایط را دارا باشند.

وی تصریح کرد: AFC شرایطی را برای حضور تیمها در لیگ برتر اعلام کرده است که تیمهایی که به لیگ برتر صعود می کنند و تیمهای حاضر در این لیگ باید شرایط مورد نظر را داشته باشند.

تاج افزود: شفاف بودن مسائل مالی از جمله ترازمالی مشخص، دارا بودن هیدت مدیره بر اساس انتخابات، مشخص بودن سهام داران، انتشار اسناد مالی، استعدادیابی و توجه به فوتبال پایه در باشگاهها، شفاف بودن منابع درآمدی باشگاه، توجه به احداث آکادمی و تخصیص اعتبار مورد نظر به این مسئله از جمله شرایط تیمها برای حضور در لیگ برتر است.

وی افزود: تیمهایی که این شرایط را نداشته باشند نمی توانند در لیگ برتر حضور داشته باشند.

تاج گفت: تنها کسب امتیاز در لیگ آزادگان ملاک حضور در لیگ برتر نیست بلکه داشتن شرایط AFC و سازمان لیگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی داشتن استادیوم مطابق با شرایط AFC را یکی از شروط اصلی حضور در لیگ برتر دانست و گفت: وجود فرودگاه در شهر محل برگزاری مسابقات و همچنین وجود هتل مناسب و عدم بدهی مالیاتی، بدهی به کادر بازیکنان و مدربیان و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر شرایط حضور در لیگ برتر است در غیر این صورت تیم مورد نظر باید به سازمان لیگ اختیار تام بدهد که در نزدیکترین شهری که شرایط لازم را دارد بازیهای تیم را برگزار کند.

وی بر حرفه ای شدن تیمها تاکید کرد و گفت: تیمهایی که هدفشان صعود به لیگ برتر است باید برای حضور در لیگ برتر شرایط مورد نیاز را نیز مهیا کنند و شرط حضور در این مسابقات تنها کسب امتیاز مورد نظر نیست.

 

کد خبر 2012039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha