۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹

فخرایی عنوان کرد:

آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مسافران نوروزی در دیر

آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مسافران نوروزی در دیر

دیر - خبرگزاری مهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با برنامه ریزی انجام شده این شبکه آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مسافران نوروزی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن فخرایی صبح سه‌شنبه در نشست کمیته بهداشت و درمان ستاد سفر نوروزی شهرستان دیر اظهار داشت: پنج مرکز بهداشتی درمانی مجري برنامه پزشك خانوده به منظور ارائه خدمات پزشک عمومی و مامایی و یک مرکز بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات دندانپزشکی به عنوان کشیک در ایام نوروز تعیین شده است.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای بهداشتی درمانی در ایام تعطیلات نوزوز به صورت کشیک فعالند، گفت: واحدهای مبارزه با بیماری‌ها، آزمایشگاه، بهداشت محیط، مامایی، سلامت خانواده، هاری و مراقبت بهداشتی مرزی دریایی به صورت کشیک به مراجعه کنندگان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند.

فخرایی افزود: افزایش آمادگی مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای برای پذیرش بیماران و مصدومین احتمالی با تامین نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و کشیک بهداشتی درمانی ایجاد شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در خصوص پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای گفت: پنج پایگاه اورژانس ثابت شهری و جاده‌ای و با در اختیار داشتن هفت آمبولانس با آمادگی کامل در مناطق دیر، دوراهک، آبدان، بردخون و دروداحمد با کادری مجرب آماده ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به آسیب دیدگان احتمالی هستند.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش زمان رسیدن به صحنه حادثه تمامی آمبولانس‌ها به جای استقرار در محل پارکینگ پایگاه، در کنار جاده‌ها به صورت آماده‌باش منتظر انجام ماموریت هستند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد سفر نوروزی شهرستان دیر به اهمیت نظارت و بازرسی در ایام نوروز اشاره کرد و تصریح کرد: 10 تیم نظارت و بازرسی در ایام نوروز کار پایش و نظارت بر واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مراکزاسکان مهمانان نوروزی، مراکز بهداشتی درمانی، مطب‌های خصوصی، کلینیک ‌های شبانه روزی و داروخانه‌ها بر عهده دارند.

فخرایی خاطرنشان کرد: نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک، بازدید از مراکز پخش مواد غذایی و واحدهای پخش لوازم بهداشتی و آرایشی، نمونه برداری خون از پاشنه پای نوزادان برای شناسایی مبتلایان به بیماری های کم کاری مادرزادی تیروئید، بررسی بیماری‌های شایع و گزارش موارد مشمول گزارش دهی فوری، نمونه‌برداری و کلر سنجی آب، ارائه خدمات مامایی و تنظیم خانواده، واکسیناسیون و مراقبت از مادر و کودک در ایام نوروز توسط نیروهای کشیک در مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر انجام می‌شود.

کد خبر 2012050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha