۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۳

رحیمی خبر داد:

سرمایه گذاری 25 هزار میلیاردی ایران و یک کشور خارجی برای توسعه جاسک

سرمایه گذاری 25 هزار میلیاردی ایران و یک کشور خارجی برای توسعه جاسک

بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون اول رئیس جمهور از سرمایه گذاری 25 میلیارد هزار تومانی مشترک میان ایران و یک کشور خارجی برای توسعه شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر سه شنبه در نشستی خبری که در پاویون فرودگاه بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه دولت مصمم است هرمزگان را به قطب اصلی صنعت در کشور تبدیل کند، اظهار داشت: استان هرمزگان از ظرفیت ها و استعدادهای خدادادی بسیاری برخوردار است که می توان با سوق دادن این ظرفیت ها به سمت ایجاد مراکز صنعتی هرمزگان را به قطب اصلی صنعت در کشور تبدیل کرد.

وی ادامه داد: بر خلاف برخی دیگر از کشورها هنوز سواحل در کشور ما و به خصوص در استان هرمزگان انگونه که باید آباد نشده اند و بنابراین طبق دستور رئیس جمهور کارگروهی در راستای توسعه زیربنایی سواحل دریای عمان در استان هرمزگان تشکیل شد که مصوبات مهمی را در پی داشت.

معاون اول رئیس جمهور افزود: میزان ارزش تمامی مصوبات کارگروه توسعه زیربنای سواحل دریای عمان در تهران 500 میلیارد تومان بود و در جلسه ای که در بندرعباس نیز تشکیل شد وزارت کشور مکلف شد تا برای ارتقاء رتبه شهرداری های 6 شهر استان هرمزگان اقدام کند و همچنین این وزارتخانه  باید کارگروهی را در راستای رفع نواقص عمران شهری در استان هرمزگان تشکیل دهد.

رحیمی در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات کارگروه توسعه سواحل عنوان کرد: وزارت نیرو در این جلسه مکلف شد تا نیروگاه گنو در بندرعباس را تا خرداد 92 راه اندازی کند. چون برق یکی از نیازهای خانوار، صنایع و توسعه استان هرمزگان محسوب می شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 22 هزار خانوار در استان هرمزگان به علت گران تمام شدن هزینه برق رسانی و فاصله های بسیار از نعمت برق محروم هستند و بنابراین مصوب شد تا سال آینده وزارت نیرو با کمک اعتبارات ملی و استانی برق رسانی به این 22 هزار خانوار را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه تشریح مصوبات در هرمزگان بیان داشت: همچنین وزارت بهداشت مکلف شد تا با همکاری گمرک ایران 10 دستگاه آمبولانس را ترخیص کرده و به استان هرمزگان اختصاص دهد و وزارت نفت نیز بر اساس یکی از مصوبات دولت در استان هرمزگان باید کار گازرسانی به شهرهای هرمزگان را انجام دهد که برای افزایش سرعت تحویل انشعابات گاز این وزارتخانه 10 میلیارد تومان اختصاص می دهد.

رحیمی همچنین از واگذاری امور صدور مجوز صید در هرمزگان به استانداری خبر داد و افزود: تصمیم گرفته شد تا در راستای گسترش اشتغال و ایجاد رفاه بیشتر برای صیادان و مردم هرمزگان روند صدور پروانه صیادی در این استان تسهیل یافته و این کار از سازمان شیلات ایران گرفته شد و به طور مطلق در اختیار استانداری هرمزگان قرار گرفت.

وی با اشاره به مصوبات توسعه شرق هرمزگان اظهار داشت: سازمان مناطق آزاد ایران مکلف شده تا سازوکار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان جاسک را فراهم کند و با تدوین لوایح قانونی این کار شهر جاسک در شرق هرمزگان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل می شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: همچنین وزارت راه نیز در شرق هرمزگان محور بندرعباس به بندر جاسک و همچنین از جاسک به کنارک را که نیازمند اعتباری 180 میلیارد تومانی است را تکمیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: لازمه تبدیل شدن هرمزگان به قطب صنعتی کشور توسعه بنادر در این استان است و بر این اساس توسعه بندر جاسک در شرق هرمزگان در دستور کار قرار گرفته است و به زودی یک سرمایه گذاری بزرگ مشارکتی در جاسک انجام خواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر رایزنی هایی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و یک کشور خارجی برای نهایی کردن یک قرارداد سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد تومانی در شهرستان جاسک در حال انجام شدن است که این رقم بسیار قابل توجه بوده و به اندازه کل بودجه عمرانی کشور است و در صورت انجام این سرمایه گذاری شاهد شکوفایی شهرستان جاسک خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر فرودگاه جاسک به طور کامل آماده شده اما در آن پروازی انجام نمی شود که قرار شده تا پیش از آغاز سال نو پرواز هواپیماها در این فرودگاه که یکی از عوامل توسعه شرق هرمزگان است از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز شود و در هفته یک یا دو پرواز در این فرودگاه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه های بسیاری در کشور ساخته شده است خاطر نشان کرد: دولت قصد دارد تا با خریداری هواپیماهای متعدد به توسعه فرودگاه ها و حمل و نقل هوایی در کشور کمک کند و بر این اساس هواپیماهایی توسط وزارت راه و شهرسازی خریداری می شود.

وی در ادامه به راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس اشاره کرد و افزود: با احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه 35 میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می شود و این در حالیست که در حال حاضر اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مصرف روزانه بنزین در کشور 65 میلیون لیتر است و ما می توانیم با ظرفیت موجود علاوه بر تامین نیاز داخی به سایر کشورها نیز بنزین صادر کنیم.

رحیمی در بخش پایانی سخنان خود به پروژه های افتتاح شده طی 2 روز اخیر در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: رد سفر دو روزه بنده و تعدادی از وزرا به هرمزگان پروژه های مهمی همچون کارخانه پتروصنعت کامرون که تولیدات ان در خاورمیانه منحصر به فرد است. مرکز پرتو درمانی امید و طرح توسعه بیمارستان شهید محمدی که موجب پیشرفت چشمگیر بخش بهداشت و درمان در استان هرمزگان خواهد شد. بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان بشاگرد، پل بزرگ حسن لنگی و همچنین 7 هزار واحد مسکن مهر در استان هرمزگان به بهره برداری رسید.

کد خبر 2012052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha