۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۷:۴۸

سرلکيان در گفتگو با مهر:

تلاش براي کمک به هم نوع بزرگترين احسان و نيکوکاري است

تلاش براي کمک به هم نوع بزرگترين احسان و نيکوکاري است

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه مردم مومن کمک به همنوع خود را در این روزهای پایانی سال جدی بگیرند گفت: تلاش براي کمک به هم نوع بزرگترين احسان و نيکوکاري است.

 حجت الاسلام نعمت الله سرلکيان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نیکوکاری به طرق متعدد در اسلام سفارش شده است چراکه بخشش و احسان به دیگران از سیره ائمه اطهار (ع) است.

وي با اشاره به حديثي از پيامبر گرامي اسلام(ص)که فرموده اند کسي که صبح را آغاز کند و اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد مسلمان نيست، ابراز داشت: اين فرموده پيامبر گرامي اسلام (ص)حاکي از احسان در حق مسلمانان است و تلاش براي کمک به هم نوع مخصوصا همسايگان يکديگر بزرگترين احسان و نيکوکاري است.

حجت الاسلام سرلکيان ادامه داد: احسان و نيکوکاري بايد به گونه اي باشد که بدون منّت و در خفا صورت پذيرد تا انسان از لذّت و حلاوت معنوي آن بهره مند شود.

وی اضافه کرد: قرآن در مورد والدين مي فرمايد به پدر و مادرتان نيکي کنيد که اين نمونه بارز از اخلاق نيک بودن و نيکي کردن است چه نسبت به والدين و چه به نسبت به همسايه و کل مسلمان دنيا که همه وظيفه داريم در اين خصوص کمک کنيم.

وی همچنین تصریح کرد: در کشور اسلامي ايران در آخر هر سال يک هفته به عنوان هفته احسان و نيکوکاري نام نهاده شده است تا در اين هفته با همدلي و وفاق به ياد افراد نيازمند باشيم و همه با هم از بهار طبيعت و سال جديد بهره ببريم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ریشه و منشاء نیکوکاری را باید در ایمان حقیقی افراد جستجو کرد زیرا تنها مؤمنان هستند که با پذیرش خالقیت، ربوبیت الهی و نیز باور به روز رستاخیز در خدمت به دیگران می کوشند و از هیچ کوششی برای کمک و شاد کردن نیازمندان دریغ نمی کنند.

کد خبر 2012593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha