۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰

مهدوی خبر داد:

معادن لرستان 2.5 میلیارد تومان درآمد زایی داشته اند/ اختصاص 12 درصد به منابع طبیعی

معادن لرستان 2.5 میلیارد تومان درآمد زایی داشته اند/ اختصاص 12 درصد به منابع طبیعی

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان از درآمد زایی دو میلیارد و 500 میلیون تومانی معادن این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مهدوی شامگاه سه شنبه در کارگروه صیانت از جنگلهای استان لرستان اظهار داشت: در سالجاری میزان درآمد معادن استان لرستان بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه 12 درصد از این میزان درآمد معادن لرستان برای جبران خسارتهای وارد شده به منابع طبیعی به حساب خزانه واریز شده است عنوان کرد: این میزان رقمی بیش از 300 میلیون تومان است که در صورت پیگیری برای تخصیص به استان می تواند بخش زیادی از مشکلات این حوزه را رفع کند.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان تصریح کرد: همچنین مطابق قانون 15 درصد درآمدهای معادن در شهرستانها باید برای ایجاد زیرساختها و احیا جنگلهای آن شهرستان اختصاص یابد.

مهدوی با تاکید بر اینکه باید از این میزان درآمد برای حفظ و احیا منابع طبیعی استفاده لازم شود عنوان کرد: همچنین در صورت ارائه طرح توسط دستگاههای متولی امر می توانیم بهره برداران معادن استان را که اقدام به تخریب منابع طبیعی کرده اند موظف کنیم اعتبارات لازم برای احیا منابع طبیعی منطقه را اختصاص و نسبت به اجرای طرح های جبرانی اقدام کنند.

کد خبر 2012747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha