۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۰۶

گزارش هفتگی فناوری

جزئیات محاسبه نرخ اینترنت پرسرعت/ درمان ایدز در یک کودک

جزئیات محاسبه نرخ اینترنت پرسرعت/ درمان ایدز در یک کودک

رونمایی از ماکت پهباد آتراتوس، جزئیات محاسبه نرخ اینترنت پرسرعت، وضعیت جسمانی بیمار پیوند دست،درمان ایدز در یک کودک و تهیه نقشه جامع متابولیسم بدن از جمله اخبار خواندنی فناوری طی یک هفته گذشته بوده‌اند.

رونمایی از ماکت پهپاد آتراتوس

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان گروه مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد طی هفته گذشته از ماكت و دفترچه‌هاي فنی هواپيمای راديو كنترل (پهپاد) با نام آتراتوس پرده برداری کردند.

این پهپاد "دست پرتاب" توسط چتر فرود مي‌آيد و در مواردی مانند جنگلبانی و رصد آتش سوزی جنگل‌ها، مديريت ترافيک شهری، فعاليت‌های نظامی و نقشه برداری نيز کاربرد دارد.

بهره برداری آزمایشی از نخستین سامانه تشخیصی و تصویر برداری کشور

نخستین سامانه تشخیصی و تصویربرداری کشور با حضور سرپرست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت آزمایشی هفته گذشته به بهره برداری رسید.

دستگاه "پت سی‌تی" یک دستگاه تصویربرداری تشخیصی غیر تهاجمی است که با نشان دادن تغییرات متابولیسم و عملکردی بیماری را تشخیص می‌دهد. این دستگاه برای تشخیص بیماری‌های بدخیم ایسکینیک قلبی و بیماری‌های مغزی کاربرد دارد.

وضعیت جسمانی بیمار پیوند دست

بیماری که دو هفته گذشته تحت عمل پیوند دست در بیمارستان 15خرداد قرار گرفت در حال حاضر در شرایط ایزوله قرار دارد و خون رسانی به عضو پیوندی به صورت طبیعی در وی جریان دارد.

بیماری که از ناحیه مچ دست مصدوم و منجر به قطع دست وی شده بود، هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که پس از گذشت 3 روز وضعیت وی مطلوب گزارش شده است. این بیمار در حال حاضر در بیمارستان پانزده خرداد در شرایط ایزوله بستری است و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می‌کند.

جزئیات محاسبه نرخ اینترنت پرسرعت

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رفع نواقص و قابلیت اندازه گیری میزان مصرف اینترنت مشترکان در مصوبه جدید اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: نحوه محاسبه قیمت اینترنت مصرفی کاربران ADSL در این مصوبه جدید شفاف سازی شده است.

حسن رضوانی در مورد جدیدترین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تعرفه خدمات اينترنت پرسرعت از طريق فناوری ADSL که براساس محاسبه پارامترهای سرعت، ضريب اشتراک و حجم مورد استفاده تعیین شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: براساس این مصوبه ارائه‌كنندگان خدمات اینترنت – شرکت‌های PAP و مخابرات - موظف شده‌اند در اینترنتی که به مشترکان عرضه می‌کنند، نرخ سرعت خط و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف ارائه کرده و در قرارداد مشتركان لحاظ كنند؛ این به این معنی است که کاربران اینترنت از این پس می‌توانند به طور شفاف میزان مصرف پهنای باند اینترنت و حجم دانلود مصرفی خود را اندازه گیری کنند و بابت همین میزان مصرف هزینه پرداخت کنند.

ایدز در یک کودک درمان شد

دانشمندان می‌گویند یک دختر بچه اهل می سی سی پی که با بیماری ایدز متولد شده بود پس از درمان‌های بسیار اولیه با داروهای استاندارد ایدز، کاملا درمان شده است.

این درمان می‌تواند چشم اندازی در مورد چگونگی حذف عفونت ایدز از بدن جوان‌ترین قربانیان این بیماری ارائه کند.

این کودک نخستین کودکی است که تحت درمان به اصلاح کاربردی قرار گرفته است- رویداد نادری که در آن یک فرد بدون نیاز به دارو و آزمایش خون استاندارد هیچ نشانه‌ای از اینکه ویروس در حال نسخه برداری از خود باشد از خود نشان نمی‌دهد.

کامل‌ترین نقشه متابولیسم انسان تهیه شد

ائتلافی از محققان بین‌المللی دانشگاه‌های مختلف از جمله یک محقق ایرانی، یک راهبرد برای ژنوم انسانی فراهم کرده‌اند که چارچوبی برای درک بهتر رابطه میان ساختارهای ژنتیکی و سبک زندگی آنها است.

این ائتلاف بین‌المللی از محققان تحقیقات خود را در مجله زیست فناوری نیچر منتشر کرده و بهترین مدلی که تاکنون ارائه شده را برای توضیح اینکه چرا افراد به فاکتورهای زیست محیطی چون دارو و یا رژیم پاسخ مختلفی می‌دهند، فراهم کرده‌اند.

یک کودک 5 ساله 2500 دلار برنامه آی پد خرید

شاید تاکنون داستان‌های بسیاری از هزینه‌های زیادی که کودکان بدون اطلاع والدین خود برای خرید بازی‌های مجازی در دنیای موبایل پرداخت می‌کنند منتشر شده است اما اخیرا یک پسربچه انگلیسی حدود 2500 دلار ظرف 15 دقیقه در آی تونز خرج کرد.

دین کیتچن پسربچه 5 ساله انگلیسی درحالی که با حالت ملتمسانه از پدرش می‌خواست که کلمه عبور آی تونز خود را وارد دستگاه کند می‌گفت: پدر خواهش می‌کنم این برنامه رایگان است.

اما درخواست‌های ملتمسانه وی سرانجام با موافقت پدر رو به رو شد و دنی توانست بازی جدید خود را آغاز کند، اما در طی بازی برای خرید ملزومات بازی منجر به یک صورت حساب در دنیای واقعی شد.

کد خبر 2013072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha