۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۴۹

ایجاد 374 کانون خوشنویسی در محلات تهران

ایجاد 374 کانون خوشنویسی در محلات تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از ایجاد 374 کانون خوشنویسی در محلات تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدهادی ایازی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مراسم اختتاميه جشنواره شمسه با بیان این که به دنبال ایجاد 374 کانون خوشنویسی در 374 محله شهر تهران هستیم؛ از اساتید این هنر زیبا و اصیل ایرانی خواست تا به جوانان و نوجوانان و علاقمندان به خوشنویسی این هنر را بیاموزند.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری جشنواره شمسه خوشنویسی زمینه ای برای جذب جوانان به این هنر متعالی و فاخر اسلامی - ایرانی ایجاد شود.

در اين برنامه مسعود کفایتمند شهردار منطقه 11، در آیین اختتامیه جشنواره شمسه خوشنویسی؛ شمسه را یک پویش اجتماعی و جریان ارزشمند فرهنگی دانست که با اتکا به مشارکت شهروندان و بهره گیری و فعال کردن سرمایه های اجتماعی و ظرفیتهای شهروندان درمحلات تهران ؛ بستری را فراهم کرده که نتیجه آن ایجاد فضای پرنشاط در جامعه ،مشارکت حداکثری شهروندان و استعداد یابی در سطح محله ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 به عنوان دبیرخانه شمسه خوشنویسی در سطح شهر تهران فعالیت کرده، با بیان اینکه بیش از 8000 اثر به منطقه 11 ارسال و بیش از 40 کارگاه آموزشی و بیش از 35 نمایشگاه در همین راستا برگزار شده است، خوشنویسی را یکی از تأثیر گذارترین هنرها در ایجاد حس اعجاب و احساس لذت و تحسین در دیگران دانست که با توجه به زیبایی بصری و مفهوم کلامی که در تصویر خود دارد به ساده ترین شکل این کار را انجام می دهد و در عین سادگی از دو مسیر بر روح انسان تأثیر می گذارد.

کفایتمند خاطر نشان کرد: هنر خوشنویسی در کشور ما با آموزه های اسلامی، کتابت کتاب آسمانی، عرفان اسلامی و شعر و ادبیات زیبا و عمیق پارسی مأنوس است و در آموزه های دینی ما نیز جایگاه ویژه ای دارد.
 

کد خبر 2013171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha