۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۴۸

محمدی:

بسته مطالعاتی دانش آموزان 120 میلیون کتاب را به مدرسه خواهد برد

بسته مطالعاتی دانش آموزان 120 میلیون کتاب را به مدرسه خواهد برد

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح بسته مطالعاتی در سال آینده حدود 120 میلیون کتاب را به مدارس خواهد برد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم محمدی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه سومین دوره نویسندگان فردا که در محل تالار تربیت مشهد برگزار شد اظهار کرد: بسته مطالعاتی که سال آینده در مدارس کشور اجرایی خواهد شد باعث می شود هر دانش آموز در هر پایه چهار کتاب مطالعه کند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش کشور افزود: آموزش و پرورش با اجرای طرح بسته مطالعاتی که با کمک والدین اجرایی خواهد شد حدود 120 میلیون کتاب را به مدارس خواهد برد.

محمدی بیان کرد: سرانه کتاب دانش آموزی ما با اجراء طرح بسته مطالعاتی از سرانه دنیا بالاتر خواهد رفت و تعداد کتاب های ما در حوزه دانش آموزی را از 78 میلیون جلد کنونی بسیار فراتر خواهد برد.

وی با اشاره به ایجاد حوزه هنری کودک و نوجوان در حوزه هنری کشور گفت: در این حوزه از نویسندگان کودک و نوجوان حمایت می شود و نویسندگان با استعداد و برتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: با اجرای طرح های گسترس مطالعه و کتاب خوانی در مدارس سرانه کتابخوانی به 570 میلیون نفر ساعت خواهد رسید.

محمدی افزود: با اجرای بسته مطالعاتی یک نهضت بزرگ در کشور به راه خواهد افتاد و این کار باعث تجهیز شگفت انگیز کتابخانه های مدارس کشور خواهد شد.

وی با اشاره به طرح نویسندگان فردا که در خراسان رضوی برای سومین سال اجرا شده است اظهار کرد: این طرح یکی از طرح های خوبی است که در کل کشور اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش کشور افزود: شرکت سه هزار نفر از دانش آموزان نویسنده و آینده دار در این جشنواره نشان دهند ظرفیت های بالای خراسان رضوی است.

 

کد خبر 2013412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha