۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۰۹

در گفتگو با مهر اعلام شد:

واکنش وزارت نفت به کاهش اعتبارات پژوهشی/ تحریم نفت را با پژوهش خنثی می‌کنیم

واکنش وزارت نفت به کاهش اعتبارات پژوهشی/ تحریم نفت را با پژوهش خنثی می‌کنیم

معاون وزیر نفت با رد کاهش اعتبارات پژوهشی صنعت نفت در لایحه بودجه سال آینده، اعلام کرد: در شرایط فعلی مهمترین راهکار مقابله با تحریم‌های بین‌المللی، طراحی و ساخت تجهیزات با اجرای طرح‌های جدید پژوهشی است.

محمدرضا مقدم امروز در گفتگو با مهر با رد کاهش اعتبارات پژوهشی نفت و گاز ایران در لایحه بودجه سال آینده، گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد و برای سال آینده اجرای طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی یکی از برنامه های اولویت دار مجموعه صنعت نفت است.

معاون پژوهش و فنآوری وزیر نفت با اعلام اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی اجرای طرح‌های پژوهشی به منظور ساخت بومی کالا و تجهیزات پیچیده نفت و گاز است، تصریح کرد: بر این اساس هیچگاه اعتبارات طرح‌های پژوهشی کاهش نمی یابد.

این مقام مسئول با اشاره به دستورات وزیر نفت برای مقابله با دور جدید تحریم‌های نفتی با تولید بومی و ملی لیسانس 19 قلم کالای پرمصرف در صنعت نفت و گاز کشور ، بیان کرد: علاوه بر ساخت کالا و تجهیزات پیچیده و دوار، بومی سازی تولید انواع کاتالیست‌ها، مواد شیمیایی افزودنی و قطعات یدکی هم در دستور کار قرار دارد.

وی با یادآوری اینکه دستیابی به تمامی این اهداف کمی و کیفی در گروی اجرای پروژه‌های پژوهشی است، تبیین کرد: در حال حاضر با دستور وزیر نفت سند جامعی برای بومی سازی تهیه لیسانس و تولید 52 کاتالیست، ماده افزودنی و شیمیایی مورد نیاز در صنعت پتروشیمی و شیرین سازی گاز کشور تدوین شده است.

معاون وزیر نفت پیشتر با اعلام اینکه با ابلاغ این سند جامع روند تولید بومی و ملی برخی از کاتالیست‌های پتروشیمی تسریع و تسهیل می شود، تاکید کرد: هم اکنون بخش عمده‌ای از کاتالیست‌های پر مصرف صنعت پتروشیمی در مرحله تهیه لیسانس و تولید انبوه قرار دارد.
   
مقدم با بیان اینکه این 19 قلم کالا در گروه دکل‌های حفاری خشکی و دریایی، مواد شیمیایی و کاتالیست پتروشیمی، پمپ، توربین و توربوکمپرسور و برخی از تجهیزات ابزار دقیق و دوار قرار می گیرند، یادآور شده بود: به‌زودی ایران در تولید برخی از این کالاهای استراتژیک حتی به یک صادرکننده تبدیل خواهد شد.
 
 

کد خبر 2014509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha