۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۳۱

آیت الله نورمفیدی عنوان کرد:

حملات تروریستی در پاکستان از اقدامات فجیع دشمنان اسلام است

حملات تروریستی در پاکستان از اقدامات فجیع دشمنان اسلام است

گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به واسطه بیداری اسلامی احساس خطر کرده اند، اظهار داشت: یکی از فجایع دشمنان اسلام در چند روز اخیر، حمله های تروریستی در کشور پاکستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی پیش از ظهر شنبه در تجمع طلاب و روحانیون استان گلستان در اعتراض به کشتار شیعیان مظلوم پاکستان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان، با اشاره به اینکه از سه قرن اخیر ما شاهد چنین حوادثی در کشورهای منطقه بوده ایم، ابراز داشت: منطقه ما منطقه ای بسیار مهم و استراتژیک است و یکی از بهترین ترفندهایی که دشمنان می توانند از آن بهره ببرند، ایجاد تفرقه و اختلاف با چنین حرکاتی در میان مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان عنوان کرد: متأسفانه مسلمانان به دلیل غفلتی که داشته و کم توجهی به این مسائل، متوجه دامی که دشمن برای آنان پهن کرده نشده و ضرر آن برای اسلام، پیامبر(ص)، قرآن و ... بوده و نفع آن نیز برای کسانی است که تیشه را برداشته و در حال قطع نمودن ریشه ها هستند.
 
رئیس شورای حوزه علمیه استان گلستان، با بیان اینکه امروزه شبکه های بسیاری وجود دارند که در حال تخریب مسلمانان هستند، تصریح کرد: در این شبکه ها مزدورانی به خدمت گرفته  شده اند که تحت عنوان دفاع از تشیع، به زشت ترین شکل به اسلام توهین می کنند.
 
امام جمعه گرگان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید به مقدسات مسلمانان احترام گذاشته شود، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) که انسانی دلسوز، فداکار، فقیه، عالم به زمان و ....  هستند، بارها تأکید کرده اند که باید به این مقدسات احترام گذاشته شود، اما متأسفانه ما شاهد این زشتی ها در دنیای امروز می باشیم.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به واسطه بیداری اسلامی احساس خطر کرده اند، اظهار داشت: یکی از فجایع دشمنان اسلام در چند روز اخیر، حمله های تروریستی در کشور پاکستان است.
 
وی با تأکید بر اینکه نباید اختلافات شیعه و سنی به میان جامعه کشانده شود، ابراز داشت: علمای شیعه و سنی باید در نشستی باهم ارتباط برقرار کرده و با سعه صدر و صبر، با هم در مسائل گوناگون به بحث بنشینند و بر اساس ادله و برهان، اگر به نتیجه رسیدند که همه تابع باشند و اگر هم به نتیجه نرسیدند، همانند گذشته به احترام یکدیگر پرداخته و از اسلام دفاع کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان خطاب به دولتمردان پاکستان عنوان کرد: دولت پاکستان باید با این حوادث به صورت ریشه ای برخورد کرده و این غده سرطانی را از میان بردارد.
 
در این مراسم، بیانیه طلاب و روحانیون گلستان در اعتراض به کشتار شیعیان کشور پاکستان قرائت شد. 
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: اين روزها، صحبت از كشتار وحشيانه شيعيان مظلوم پاكستان و وضعيت ايتام شهدای پاكستان، دل‌های بسياری را لرزانده است و تلخ‌تر اينكه اين جنايات گروه‌های سلفی و وهابی، در برابر بی‌تفاوتی رسانه‌های مسموم جهان اتفاق می‌افتد.
 
همچنین تصریح شده است: متأسفانه امروزه محوری از تروريست‌ها كه به هرگونه سلاح و امكانات جنگی نيز دسترسی دارند به همه جای دنيا گسترش يافته‌اند و به طور روزمره نيز در كشورهايی نظير پاكستان، افغانستان، عراق، سوريه و ... دست به اقدامات رقت‌بار تروريستی و خشونت می‌زنند. 
 
 
در ادامه آمده است: اقدام تروريستی اخير كه به كشته شدن بيش از يكصد تن از شيعيان بی‌گناه پاكستان منجر شد، نمونه‌ای از اقدامات خشن گروه‌های تروريستی است كه ديگر شكلی از تسويه حساب قومی و دينی هدفمند به خود گرفته است.
 
طلاب گلستانی تاکید کرده اند: دولت و ملت پاکستان با اتحاد هر چه بیشتر در برابر دشمنان از خود واکنش نشان دهند و ضمن ناکام ساختن دشمنان در دست یابی به اهدافشان، نشان دهند که همچنان پیرو تعالیم روح بخش اسلام ناب محمدی(ص) هستند. 
 
حوزه علمیه استان گلستان، ضمن محکوم کردن حوادث خونبار اخیر پاکستان، خواستار دستگیری و مجازات عوامل این حادثه و برقراری امنیت کامل در پاکستان است.
کد خبر 2014726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha