۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸

تأکید سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

80 درصد آلودگی هوای تهران را خودروهای فرسوده تولید می‌کنند

80 درصد آلودگی هوای تهران را خودروهای فرسوده تولید می‌کنند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکل پایتخت را معضل ترافیک و‌ آلودگی هوای ناشی از آن اعلام کرد و گفت: به منظور برون¬رفت از این معضل گام‌های بسیار بلندی برداشته شده و اقدامات بسیار خوبی نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد لاهوتی افزود: به عنوان نمونه افتتاح تونل‌های شهری از جمله توحید و نیایش و هم‌زمان توسعه حمل و نقل عمومی به عنوان یک راهکار اساسی، از جمله اقداماتی¬اند که تاثیر بسیار مطلوب و چشمگیری در رفع معضلات ترافیکی خواهند داشت.

وی با اشاره به این که تمام مسئولان باید با تلاش مضاعف نسبت به بر طرف کردن کمبود ظرفیت حمل و نقل عمومی و مشکل آلودگی هوا بپردازند، اظهار کرد: تنها تلاش مدیریت شهری تهران به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی کافی نیست و دولت نیز باید به منظور رفع این معضلات به وظایف قانونی خود عمل کرده و از توسعه حمل و نقل عمومی حمایت کند.

لاهوتی گسترش حمل و نقل عمومی و افزایش سهم آن به 75 درصد از نقل و انتقالات شهری را اصلی‌ترین راهکار رفع آلودگی هوا تهران دانست و تصریح کرد: در خصوص سوخت نیز لازم است استانداردهای روز دنیا رعایت شود و سوخت یورو 4 عرضه گردد.

وی با بیان این که از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در آلودگی هوا خودروهای جدیدی که در تولید آن¬ها استاندارد یورو 4 رعایت نشده و نیز خودروهای فرسوده هستند، اضافه کرد: خودروهای فرسوده با تردد در شهر به عنوان یک آسیب جدی، عامل مهم تشدید آلودگی هوا محسوب می‌شوند و لازم است یک عزم ملی در راستای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صورت پذیرد.

نایب رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معضل آلودگی هوای تهران خودروها هستند و بیش از 80 درصد آلودگی هوای تهران به دلیل تردد خودروهای فرسوده و تولید خودروهای غیر استاندارد ایجاد می‌شود.

کد خبر 2015405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha