صلیب سرخ خواستار توقف خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در کنگو شد

صلیب سرخ خواستار توقف خشونت‌ها علیه غیرنظامیان در کنگو شد

کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از طرفین درگیری در جمهوری دموکراتیک کنگو خواست از به کار بردن خشونت علیه غیرنظامیان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در کینشازا، پس از روزها درگیری سنگین در کی‌چانگا در محدوده‌ ماسیسی از کیووی شمالی واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو ، اوضاع جمعیت غیرنظامی وخیم است. کارکنان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ که در تاریخ 15 اسفند ماه وارد این شهر شده اند، شاهد اجساد رها شده در خیابان و خرابی‌های گسترده بودند. بیمارستان بونوآ، یکی از تنها دو بیمارستان شهر، مورد اصابت خمپاره قرار گرفته و درگیری‌ها منجر به تلفات عده زیادی از پرسنل نظامی و غیرنظامیان از جمله کودکان بسیار خردسال شده است.

"فرانتس روخن‌اشتاین" رئیس دفتر نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در جمهوری دموکراتیک کنگو گفت: هم‌اکنون کی‌چانگا صحنه‌ وسیع ویرانی است. کارکنان ما در این شهر سراسیمه هستند، ما عمیقا نگران ابعاد خشونت‌های اخیر هستیم که در مناطقی که قبلا نیز به‌شدت متأثر از درگیری‌ها بوده‌اند، اتفاق افتاده‌است، همچنین حضور مبارزان کنترل‌ناپذیر یکی دیگر از نگرانی‌ها است.

بر این اساس، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به طرفین درگیری‌ یادآوری می‌کند که آنها باید در تمام اوقات بین نظامیان و غیرنظامیان و همچنین بین ادوات نظامی و غیرنظامی که باید در امان مانده و حمایت شوند تمایز قائل شوند. این تمایز در حقوق بین‌المللی بشردوستانه امری بنیادی است.

طبق این گزارش در کی‌چانگا، بیش از 70 داوطلب از جمعیت صلیب سرخ جمهوری دموکراتیک کنگو ارائه‌ کمکهای اولیه برای جراحت‌های سطحی را اجرا کرده اند. آنها همچنین بقایای انسانی 68 نفر را بازیابی و تدفین کرده‌اند.

در حال حاضر بیش 90 زخمی جنگی از جمله 50 زخمی از کی‌چانگا  در این مرکز تحت مداوا هستند. معمولا درمان موارد حاد، نیازمند عمل‌های متعدد در طول هفته‌ها است. کارکنان کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به منظور پاسخ‌دهی به ضروری‌ترین نیازها، به کار خود در شهر کی‌چانگا ادامه می‌دهند.

کد خبر 2015757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha