۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۲۶

تناکی:

کاهش آمار طلاق نیازمند تدوین برنامه های فرهنگی است

کاهش آمار طلاق نیازمند تدوین برنامه های فرهنگی است

بیرجند – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه میزان طلاق در هر جامعه بیانگر نوع مناسبات اجتماعی مردم است، گفت: برای کاهش آمار طلاق در جامعه باید برنامه های فرهنگی جامع و کارشناسی شده تدوین و اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر  تناکی ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان بیرجند، با تاکید بر اینکه حتی تعداد آمار طلاق اندک در شهرستانها نیز زیاده بوده و باید به صفر برسد، اظهارداشت: بسیاری از طلاق ها به دلیل عدم شناخت و آگاهی کافی از مهارت های زندگی به وقوع می پیوندد.

وی بر ارائه آموزش های پیشگیری و ارتقاء مهارت های زندگی در سطح شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: آمار طلاق هر چند كم باشد، بیانگر نوع مناسبات اجتماعی مردم بوده که با برنامه های فرهنگی باید به حداقل برسد.

فرماندار شهرستان بیرجند با تاکید بر اینکه ارائه آمارهای دقیق و جامع تاثیر بسزایی در خدمات رسانی به مردم و تدوین برنامه های کلان کشوری دارد، افزود: اداره کل ثبت احوال از نهادهای ارائه دهنده آمارهای دقیق است.

وی با اشاره به اینکه میزان ولادت، وفات، ازدواج و طلاق باید در مهلت قانونی ثبت شود، عنوان کرد: ثبت ولادت ها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و در این راستا باید فراهم کردن امکانات برای صدور شناسنامه نوزادان در بیمارستانها مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد.

تناکی ادامه داد: باید ایجاد مکان ثابتی در بیمارستان تامین اجتماعی بیرجند نیز برای صدور شناسنامه نوزادان در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص مشکل عدم اسکان دهیاران در روستاها، نیز تصریح کرد: در این راستا باید جانشینی برای دهیارانی که در روستاها ساکن نیستند مشخص شده تا وقایع چهارگانه ثبت احوال در روستاها در مهلت قانونی ثبت شود.

فرماندار شهرستان بیرجند در خصوص آمار علت فوت افراد نیز، یادآور شد: این مهم به وضعیت سلامت و بهداشت افراد بستگی داشته که توسط دانشگاه علوم پزشكی پیگیری می شود و باید بیش از پیش به این موضوع توجه شود.

 

 

کد خبر 2015801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha