۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۲۰

مرادی:

ارائه تسهیلات به تنهایی در ایجاد اشتغال پایدار موثر نیست

ارائه تسهیلات به تنهایی در ایجاد اشتغال پایدار موثر نیست

بجنورد - خبرگزاری مهر: معاون اشتغال وخود كفايي كميته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالي گفت: ارائه تسهیلات به تنهایی نمی تواند در ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد.

علیرضا مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اشتغال پایدار نیازمند ایجاد انگیزه و توسعه و ترویج فرهنگ کار است و برای تحقق این امر، مردم و مسئولین باید به طور فعال وارد این عرصه شده و زمینه های ایجاد اشتغال پایدار را فرا گیرند.

وی اظهارداشت: توسعه اشتغال در بین خانواده های بیکار، می تواند بیکاری را در جامعه کاهش دهد.

مرادی با اشاره به اينكه اكثر خانواده هاي تحت پوشش این نهاد داراي جوانان جویای کار هستند، افزود: تشويق جوانان به حضور در دوره آموزشي فني وحرفه ای و ارائه تسهیلات از سوی کمیته امداد می تواند زمینه  اشتغال پایدار را برای آنان فراهم کند.

معاون اشتغال وخود كفايي كميته امداد امام خمینی (ره)  خراسان شمالي تصریح کرد: فارغ التحصيلان دانشگاهي باید آموزه هاي نظري خود را با آموزش هاي فني عجين کرده تا بتوانند با انگيزه وآگاهي شغل هاي مناسب و موفق ايجاد كنند.
وی افزود: طي سالجاری 14ميليارد ریال وام کارانگیزی وتوان افزايي به مددجویان تحت حمايت اين نهاد پرداخت شده است.

مرادي با تاکید بر اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمايت این نهاد، یکی از مهمترین وظایف کمیته امداد به شمار می آید اظهار داشت: طي امسال 327 مددجوي تحت حمايت اين نهاد از تسهيلات مذكور بهره مند شده اند.

مرادي اشتغال هاي ايجاد شده را در رشته هاي كشاورزي، شيلات، دامپروري، صنايع دستي و بخش خدمات عنوان كرد و گفت: وام‌های اشتغال زایی کمیته امداد در زمینه توان‌افزایی، کارانگیزی و مشاغل خانگی پرداخت می‌شود.

مرادي تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار از عمده مددجویانی هستند که وام‌های اشتغال زایی به آنها پرداخت می‌شود.
 

کد خبر 2015804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha