۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۹:۴۶

تحولات فلسطین؛

از سرگیری مذاکرات آشتی حماس و فتح/ هفته مبارزه با آپارتاید اسرائیل در 250 شهر جهان برگزار می شود

از سرگیری مذاکرات آشتی حماس و فتح/ هفته مبارزه با آپارتاید اسرائیل در 250 شهر جهان برگزار می شود

از سرگیری مذاکرات آشتی ملی میان حماس و فتح از ماه آوریل و آغاز هفته مبارزه با رژیم آپارتاید اسرائیل از فردا در سراسر جهان از جمله تحولات فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، مقامات جنبش مقاومت اسلام فلسطین (حماس) و جنبش فتح مذاکرات آشتی ملی خود را از ماه آوریل از سر می گیرند.

بر این اساس ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان و "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی حماس توافق کرده اند با انجام این مذاکرات که در مصر برگزار می شود، به اختلافات میان گروههای فلسطینی پایان دهند.

خبر دیگر اینکه آفریقای جنوبی از فردا میزبان هفته "مبارزه با رژیم آپارتاید اسرائیل" خواهد بود. هدف این کمپین که از 11 تا 17 آوریل در بیش از 250 شهر جهان برگزار می شود، افزایش آگاهی جهانیان از وضعیت مردم بی دفاع فلسطین تحت اشغال صهیونیستها است.

این هفته فرهنگی شامل برگزاری راهپیمایی، سخنرانی، برنامه های فرهنگی، پخش موسیقی و فیلم مقاومت و برگزاری کارگاههای آموزشی خواهد بود.

برگزار کنندگان این برنامه ها همچنین از اقدامات تحریمی علیه محصولات رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

در گزارش دیگری، ارتش رژیم صهیونیستی از درگیری نظامیان این رژیم با شهروندان فلسطینی در بیت لحم خبر داد. یک سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر قدس با بیان این مطلب گفت شماری از فلسطینی ها با پرتاب سنگ به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداخته اند.

در پی این درگیری که منجر به آسیب دیدن خودرو صهیونیستها شده، نظامیان صهیونیست منطقه را برای دستگیری عاملان سنگ پراکنی مورد جستجو قرار داده اند. 

کد خبر 2015872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha