۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۵۶

منكرسي:

قرآن كتاب عمل است/ عاملان به قرآن، امير نفس خود هستند

قرآن كتاب عمل است/ عاملان به  قرآن، امير نفس خود هستند

كرمانشاه - خبرگزاري مهر: معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه گفت: قرآن كتاب عمل و راهنماي زندگي است كه بايد به آن توجه و از آياتش بهره بگيريم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال منكرسي شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی سرودهای فارسی قرآنی آيات که در محل تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، گفت: قرآن معجزه آخر و تا بي نهايت است كه بسياري از اسرار هستي را براي ما بازگو مي كند.

وي افزود: امروزه بسياري از انديشمندان جهان بر روي اين كتاب الهي تحقيق كرده و آيات نوراني آن را مورد بررسي قرار داده اند.

منكرسي ادامه داد: آيات نوراني قرآن هزار و 400 سال پيش بر پيامبر عظيم الشان نازل شد اما آنچه كه در اين آيات و در آن زمان آمده امروزه از نظر دانشمندان به اثبات رسيده است.

وي تصريح كرد: از جمله مسائلي كه در قرآن به آن پرداخته شده بحث گسترش جهان بوده كه هم اكنون به حقيقت پيوسته است.

معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه گفت: هم اكنون قرآن در بسياري از دانشگاه هاي مطرح و معتبر دنيا تدريس مي شود.

وي قرآن را كتاب زندگي و حيات دانست.

منكرسي در بخش ديگر از سخنانش به معرفي استان كرمانشاه پرداخت و گفت: كرمانشاه شهر پهلوانان است و پهلوانان زيادي اعم از پهلوان اقتصادي، سياسي و معنوي در آن زندگي كرده و مي كنند.

وي از انفاق كنندگان مال و واقفين به عنوان پهلوان اقتصادي ياد كرد و گفت: حاج شريف معتضدي ها كه بزرگترين وقف بعد از خراسان رضوي را انجام داده، دكتر جعفري كه مريض هاي خود را رايگان مداوا و يا حتي پول داروي آنها را نيز تقبل مي كرد از جمله اين پهلوانانند.

معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه با اشاره به شهداي اين ديار گفت: كرمانشاه پهلوانان معنوي اي نيز دارد كه جان خود را در راه اسلام و وطن داده اند و اينان كساني جز شهدا، ايثارگران و جانبازان نيستند.

منكرسي نقش قرآن در اين مرام پهلواني در بين كرمانشاهيان را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: كرمانشاه پر است از بزرگمرداني كه در مسير قرآن و خدا گام برداشته اند.

وي عمل به قرآن در تمام امور زندگي را ضروري دانست و گفت: قرآن فقط براي قرائت بر سر مزار نيست بلكه كتاب راهنماي زندگي است كه بايد آن توجه ويژه و از آيات آن در مسير زندگي بهره ببريم.

منكرسي در پايان با اشاره به پهلواناني چون تختي و پورياي ولي گفت: هر كس كه در راستاي قرآن قدم بردارد امير نفس خود است.

کد خبر 2016806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha