۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۲۸

انجمن فرهنگی و ادبی آوینه کردستان یاد بمباران حلبچه را گرامی داشت

انجمن فرهنگی و ادبی آوینه کردستان یاد بمباران حلبچه را گرامی داشت

سنندج - خبرگزاری مهر: انجمن فرهنگی و ادبی آوینه کردستان در قالب نشست های هفتگی خود، سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه از سوی رژیم بعث عراق را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه و در ادامه نشست های هفتگی انجمن فرهنگی و ادبی آوینه کردستان ویژه برنامه گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه و شهید شدن هزاران نفر از مردم بی دفاه این شهر به دست رژیم بعث صدام در سنندج برگزار شد.
 
در این برنامه که با حضور جمعی از شعرا، نویسندگان و هنرمندان استان کردستان برگزار شد، حاضران با ارائه اشعار  و نوشته های مختلف ادبی یاد تمامی کشته شدگان این حادثه تلخ را گرامی داشتند.
 
صباح اورامی، عزت سعید پور، کژان اورامی و ایرج عبادی در این مراسم با قرائت اشعار به بیان این فاجعه تلخ انسانی پرداختند و در ادامه یادگار ارجمندی از هنرمندان جوان و مستعد استان کردستان نیز با اجرای موسیقی در برنامه مشارکت کرد.
 
در این ویژه برنامه همچنین شماری دیگر از هنرمندان و شرکت کنندگان به ارائه اشعار و نوشته های خود در مورد حادثه حلبچه پرداختند.
 
جلسات و نشست های انجمن ادبی و فرهنگی آوینه کردستان به صورت هفتگی و روزهای دوشنبه در سالن اجتماعات کتابخانه های عمومی این استان برگزار می شود.
 
در جریان بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق در زمان هشت سال دفاع مقدس هزاران نفر از مردم بی دفاع شهر حلبچه در شمال این کشور شهید شدند.
 
 
کد خبر 2016894

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha