۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۷

تحولات شبه جزیره کره/

رایزنی آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ/ هشدار درباره لغو یکجانبه آتش بس

رایزنی آمریکا و کره جنوبی درباره پیونگ یانگ/ هشدار درباره لغو یکجانبه آتش بس

مذاکرات دیپلمات های ارشد کره جنوبی و آمریکا درباره پیونگ یانگ، دیدار روسای جمهور دو کشور در واشنگتن و هشدار سئول و سازمان ملل درباره لغو یکجانبه آتش بس از جمله رویدادهای اخیر شبه جزیره کره است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام کره جنوبی اعلام کرد که دیپلمات های ارشد این کشور و آمریکا اولین دور مذاکرات خود را درباره تنش ها در شبه جزیره کره در آینده نزدیک برگزار می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که "یون بیونگ سه" وزیر خارجه این کشور و جان کری همتای آمریکایی به زودی درباره تنش ها در شبه جزیره کره گفتگو می کنند اما هنوز زمان این دیدار مشخص نشده است.

رسانه های خبری گزارش دادند که احتمال می رود این دیدار در اواخر ماه جاری یا اوایل آوریل پیش از مذاکرات رئیس جمهوری کره جنوبی و باراک اوباما همتای آمریکایی در ماه مه در واشنگتن صورت گرفت.

خبر دیگر اینکه وزارت خارجه کره جنوبی امروز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در سئول تاکید کرد:کره شمالی نمی تواند به صورت یکجانبه توافق آتش بس 1953 را ملغی کند و از پیونگ یانگ می خواهیم تا از اظهارات خود که تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است، عقب نشینی کند.

سازمان ملل متحد همچنین در واکنش به تهدیدات کره شمالی درباره لغو آتش اعلام کرد که پیونگ یانگ حق ندارد چنین اقدامی انجام دهد. 

 

  

 

 

 

کد خبر 2017376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha