۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۸

اتفاقات هفت روز هفته/

ورزش تحت تاثیر دیدار ماندگار با مقام معظم رهبری/ موفقیت دو ایرانی در آسیا

ورزش تحت تاثیر دیدار ماندگار با مقام معظم رهبری/ موفقیت دو ایرانی در آسیا

خبرگزاری مهر – گروه ورزشی: هفته رو به پایان ورزش ایران تحت تاثیر دیدار ماندگار مسئولان ورزش و ورزشکاران با مقام معظم رهبری، آشتی کنان بزرگان وزنه‌‎برداری و پیروزی استقلال و تساوی ارزشمند تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا بسیار پرخبر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفت روز رو به پایان ورزش ایران تحت تاثیر اتفاقات زیادی بود که مهمترین آن دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از پیشکسوتان، ورزشکاران و مدال آوران مسابقات جهانی و بازی‌‎های المپیک و پارالمپیک بود. علاوه بر این دیدار، آشتی کنان بزرگان وزنه‌برداری، جراحی دوباره محمدرضا رودکی، تعلیق سرپرست فدراسیون پرورش اندام، چاقو کشی در لیگ کشتی فرنگی و کتک کاری در لیگ بسکتبال و محرومیت و جریمه استقلال از دیگر رویدادهای مهم این هفته بود. در این هفته رو به پایان رقابت‌های لیگ تکواندو، شیرجه و تنیس روی میز با تعیین قهرمانان خود به کارش پایان داد. هفته بیست و نهم لیگ برتر هم برگزار شد و نمایندگان ایران هم دیدارهای خود را در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا برگزار کردند.
 
مهمترین رویدادهای این هفت روز رو به پایان ورزش ایران عبارتند از:

بزرگان وزنه‌برداری آشتی کردند
در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی مبارزه با دوپینگ وزنه برداری آسیا که در جزیره کیش برگزار شد، پنجشنبه گذشته علی مرادی، دبیر کل فدراسیون وزنه برداری آسیا با اهدا لوح تقدیری از حسین رضازاده، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران تقدیر کرد. این حرکت در حالی انجام شد که مرادی و رضازاده طی سال‌های اخیر همواره نسبت به یکدیگر موضع گیری می‌کردند.

دوچرخه‌سواران ایران برنز گرفت
محمد رجبلو در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا که هندی‌ها برگزاری آن را بر عهده داشتند پنجشنبه گذشته در ماده دور امتیازی به مدال برنز دست یافت. در چارچوب این رقابت‌ها علیرضا حقی نیز در ماده  چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی به مدال برنز دست یافت.  این دور رکابزن ایران در ماده دور امتیازی نیز سومین مدال کاروان ایران را کسب کردند. ضمن اینکه در چارچوب این مسابقات زهرا خسرو شاهی در ماده اسکرش و 500 متر به ترتیب به مقام پنجم و چهارم دست یافت.

نماینده ایران قهرمان تنیس قطر شد
هفته نخست رقابت‌های آسیایی تنیس زیر 14 سال قطر با قهرمانی صبا نحفی در میان 6 ورزشکار شرکت کننده به پایان رسید. نماینده ایران جمعه گذشته در دیدار نهایی این هفته تنیسور سریلانکا را شکست داد و قهرمان شد.

رودکی دوباره جراحی کرد
محمدرضا رودکی، کاپیتان تیم ملی جودو جمعه گذشته برای دومین بار طی هشت ماه گذشته جراحی شد. نخستین عمل این جودوکار که از ناحیه زانو دچار آسیب دیدگی شدید شده بود، خردادماه گذشته انجام شد. دومین عمل رودکی برای ترمیم بخش دیگری از محل آسیب دیده و خارج کردن پیچ و مهره‌های عمل اول انجام شد. رودکی به واسطه این جراحی دو ماه دیگر از میادین دور خواهد بود.

باهرارسباران نقره گرفت
فرزاد باهر ارسباران جمعه گذشته در مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در رده سنی جوانان اسلحه سابر با کسب 10 پیروزی متوالی و تنها یک شکست به مدال نقره دست یافت. این بازیکن در دیدار نهایی مغلوب نماینده‌‎ای از ژاپن شد.

قوامین قهرمان لیگ برتر تکواندو شد
پرونده مسابقات تکواندو لیگ برتر باشگاه‌های کشور جمعه گذشته با قهرمانی تیم قوامین و نایب قهرمانی شهرداری ورامین بسته شد. این دو تیم به ترتیب 28 و 27 امتیاز کسب کردند. در پایان این دوره از رقابت‌ها استیل البرز هم با 21 امتیاز در رده سوم ایستاد.

سرپرست فدراسیون پروش اندام ایران تعلیق شد
"پرادیپ بابامدهوک"، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون جهانی پرورش اندام و ورزش فیزیکی شنبه گذشته محمدرضا کاظمی آشتیانی، سرپرست فدراسیون ایران را به دلیل بی توجهی به دوپینگ سه ورزشکار و به دنبال آن بی احترامی به قانون فدراسیون جهانی و کمیته ضد دوپینگ و بی اعتنایی به مکاتبات صورت گرفته در این زمینه، برای مدت یک سال از تمام فعالیت‌ها در حیطه پرورش اندام تعلیق کرد.

اسماعیل‌پور آقای گل شد
شنبه گذشته و یک هفته از پس از اتمام مسابقات فوتسال لیگ برتر، احمد اسماعیل‌پور به عنوان آقای گل این رقابت‌ها معرفی شد. این بازیکن در این فصل از مسابقات 29 گل به ثمر رساند. 

دیدار اول لیگ بسکتبال بالاخره برگزار شد!
دیدار نخست تیم‌های پتروشیمی و مهرام در مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر شنبه گذشته با برتری تیم قاطع پتروشیمی به پایان رسید. این در حالی است که این دیدار دو بار به تاخیر افتاد. ابتدا قرار بود این بازی پنجشنبه گذشته برگزار شود که به دلیل بارش برف و لغو پروازهای تهران به ماهشهر به روز جمعه موکول شود. در این روز هم بازی برگزار شد اما در دقایق پایانی نیمه نخست و وقتی جریان بازی به سود تیم میزبان بود پرتاب ترقه موجب وقفه در بازی و در نهایت لغو آن  شد.

چاقوکشی در لیگ کشتی
در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی کشور که در تهران جریان داشت، شنبه گذشته یکی از تماشاگران با چاقو به کشتی گیری که خود را برای دیدارهای شانس مجدد آماده می‌کرد، حمله کرد و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. این در حالی است که در محل مسابقات هیچ ماموری از نیروی انتظامی حضور نداشت.

استقلال به برگزاری بازی بدون تماشاگر محکوم شد
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شنبه شب گذشته تیم استقلال را به دلیل تخلافات در دیدار برابر تراکتور به انجام یک بازی بدون تماشاگر و 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد و برای تاخیر دو دقیقه‌ای در ورود به زمین هم 6 میلیون ریال جریمه برای این باشگاه در نظر گرفت. ضمن اینکه تراکتور سازی هم به پرداخت 80 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین از تیم استقلال آرش برهانی (دو جلسه محرومیت و 30 میلیون ریال جریمه)، حنیف عمران‌زاده (یک جلسه محرومیت و 30 میلیون ریال جریمه) محکوم شدند. از تیم تراکتور سازی هم برای مصطفی اکرامی (توبیخ کتبی و 10 میلیون ریال جریمه) و جواد کاظمیان (یک جلسه محرومیت و 10 میلیون ریال جریمه) احکام جداگانه‌ای صادر شد.

سلیمی به ازبکستان دعوت شد
فدر اسیون بین‌المللی وزنه برداری از بهداد سلیمی، وزنه بردار فوق سنگین کشورمان به منظور دریافت جایزه بهترین وزنه‌بردار جهان در سال 2012 دعوت کرد تا به تاشکند ازبکستان سفر کند. تقدیر از سلیمی در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان انجام خواهد شد. دعوت نامه سلیمی یکشنبه گذشته ارسال شد.  

پیروزی استقلال در هفته اولین شکست سرخپوشان!
هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر طی هفته رو به پایان در دو روز متفاوت پیگیری شد و یکشنبه شب به پایان رسید. روز نخست این هفته از مسابقات جمعه گذشته برگزار شد که طی آن داماش گیلان 3 بر یک از سد نفت آبادن گذشت. سپاهان و استقلال هم موفق شدند مانند گیلانی‌ها در دیدارهای خانگی به برتری دست یابند. این دو تیم به ترتیب صبا و تراکتور سازی را با نتیجه 2 بر صفر و یک بر صفر شکست دادند. دیدار تیم‌های سایپا و ملوان چهار گل داشت که سهم هر یک از تیم‌ها دو گل بود در حالیکه در دیدار مس و پیکان هیچ گلی به ثمر نرسید.

سایر دیدارهای این هفته از مسابقات یکشنبه گذشته برگزار شد که طی آن فولاد خوزستان 4 بر یک گهر درود را شکست داد. نفت تهران هم با نتیجه 2 بر یک مقابل فجر سپاسی به برتری دست یافت و دیدار دو تیم آلومینیوم هرمزگان و ذوب آهن هم با نتیجه تساوی به پایان رسید. البته مهمترین دیدار روز دوم این هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر میان دو تیم پرسپولیس و راه آهن برگزار شد که طی آن سرخپوشان با دریافت یک گل متحمل باخت شدند. این نخستین شکستی بود که تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی متحمل شد، آنهم برابر تیمی که هدایتش برعهده دایی بود.

پایان لیگ تنیس روی میز
بیست و یکمین دوره رقابت‌های تنیس روی میز لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور یکشنبه گذشته با قهرمانی بانک دی به پایان رسید. در پایان این دوره از رقابت‌ها بعد از بانک دی که بدون باخت قهرمان شد تیم‌های پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد در رده‌های دوم و سوم ایستادند. پتروشیمی نوری بوشهر، نفت سپاهان و علیصدر همدان به ترتیب در رده‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.


کتک‌کاری در دیدار دوم فینال لیگ بسکتبال
دومین دیدار مرحله نهایی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور یکشنبه گذشته با پیروزی پتروشیمی مقابل مهرام در ماهشهر به پایان رسید. کادر فنی مهرام در پایان این دیدار و در اعتراض به ترقه‌ای که در ثانیه‌های پایانی بازی به زمین پرتاب شده بود، اعتراض تندی نسبت به داور و ناظر مسابقه داشتند که در نهایت درگیری لفظی آنها منجر به کتک کاری شد.

نامه عباسی به 26 کشور دنیا
به دنبال پیشنهاد کمیته بین‌المللی المپیک برای حذف کشتی از بازی‌های المپیک، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان یکشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای به مسئولان ورزش 26 کشور جهان که در کشتی صاحب نام هستند، خواستار اتحاد و هماهنگی برای حفظ این رشته در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شد.

تهران قهرمان فرنگی کاران شد
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور پس از دو روز رقابت میان تیم‌های شرکت کننده با قهرمانی تیم تهران الف به پایان رسید. تهران با 52 امتیاز به این عنوان دست یافت ضمن اینکه تیم‌های مازندران و خوزستان هم به ترتیب با 41 و 35 امتیاز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

رحیمیان جهانی شد
ابراهیم رحیمیان، ملی‌پوش پیاده روی ایران در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا که در ژاپن جریان دارد، یکشنبه گذشته در ماده پیاده روی 20 کیلومتر به عنوان چهارم دست یافت و با ثبت رکورد یک ساعت و 24 دقیقه و 08 ثانیه سهمیه B مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد. این برای دومین‌بار است که رحیمیان سهمیه جهانی می‌گیرد.

 شمشیربازان اپه نایب قهرمان آسیا شدند
تیم شمشیربازی اپه پسران ایران در رده سنی جوانان با شکست برابر ژاپن به عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. این تیم یکشنبه گذشته با غلبه بر ازبکستان، عراق و قزاقستان فینالیست این رقابت‌ها شد. در چارچوب این رقابت‌ها تیم اسلحه سابر نیز به عنوان پنجم دست یافت.

سازمان لیگ به استقلال "بله" گفت
سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در برنامه جدیدی که دوشنبه گذشته برای رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام حذفی تصویب کرد، 10 فروردین ماه را برای دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی اعلام کرد. این در حالی است که پیش از این 9 فروردین‌ماه برای این بازی در نظر گرفته شده بود که با اعتراض استقلالی‌ها و حتی تهدید قلعه نویی به امتناع از انجام بازی در این تاریخ همراه بود. همچنین در برنامه جدید دیدار تیم‌های پرسپولیس و داماش هم 16 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

دوچرخه‌سواری ایران در ماده 200 متر صاحب مدال شد
 در پنجمین روز از رقابت‌های دوچرخه سواری قهرمانی آسیا که در هندوستان جریان دارد، یکشنبه گذشته محمود پراش با زمان یک دقیقه و 5 ثانیه و 45 صدم ثانیه و با 12 هزار صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر سوم در جایگاه چهارم ماده یک کیلومتر قرار گرفت. دوشنبه گذشته هم حسنعلی ورپشتی در ماده 200 متر فینالیست شد و با عملکرد خوبی که در این مرحله داشت به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. این نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری ایران در ماده 200 متر بود.

رقابت سنگ‌نوردان آسیا در ایران
مجمع فدراسیون سنگ نوردی آسیا که در چین تشکیل جلسه داده بود دوشنبه گذشته ایران را به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی کرد. این مسابقات سال آینده برگزار می‌شود.

فولاد ماهان در لیگ بسکتبال سوم شد
تیم فولاد ماهان اصفهان با برتری در مجموع دیدارهای برگزار شده در مرحله رده‌بندی رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به عنوان سوم دست یافت. این تیم دوشنبه گذشته در دیدار دوم این مرحله که در گرگان برگزار شد، شهرداری را شکست داد وبا توجه به برتری در دیدار نخست عنوان سوم در این رقابت‌ها را تکرار کرد.

دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری
حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری دوشنبه گذشته دیداری صمیمانه با پیشکسوتان، ورزشکاران و مدال آوران مسابقات جهانی و بازی‌های المپیک و پارالمپیک داشتند. ایشان در این نشست ورزشکاران را سفیران هویت، تشخص، عزم راسخ، هوش بالا، ایمان و پایبندی به شریعت ملت ایران دانستند و تاکید کردند که ورزشکاران قهرمان همانند قله‌ای هستند که زمینه ساز حرکت آحاد مردم به ویژه استعدادهای جوان به سمت قله‌های هستند.  

شهرداری تبریز قهرمان لیگ شیرجه شد
چهارمین دوره رقابت‌های شیرجه لیگ باشگاه‌های کشور دوشنبه گذشته با قهرمانی تیم شهرداری تبریز به پایان رسید. این تیم با 200 امتیاز و برای چهارمین سال متوالی قهرمان این رقابت‌ها شد. نفت تهران هم با 154 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم سیلو داران اراک هم با 91 امتیاز در رده سوم ایستاد.

کناره گیری چند ساعته سایپا از والیبال!
مسئولان باشگاه سایپا سه شنبه گذشته در اعتراض به اتفاقات مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور ضمن انصراف از حضور در مرحله رده‌بندی و دیدار با پیکان در این مرحله، اعلام کردند که دیگر هیچ فعالیت و سازندگی در والیبال نخواهند داشت اما بیشتر از چند ساعت از این موضوع نگذشته بود که اعلام شد بنا به تاکید مدیریت باشگاه، تیم والیبال سایپا در دیدار رده‌بندی شرکت خواهد کرد!

محرومیت هواداران پتروشیمی و مربی مهرام
کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال سه شنبه گذشته پس از نشستی که به منظور بررسی اتفاقات روی داده در ماهشهر به هنگام برگزاری دیدارهای اول و دوم مرحله فینال لیگ برتر تشکیل داد، اعلام کرد که هواداران تیم پتروشیمی تا اطلاع ثانوی از همراهی این تیم در دیدارهای خانگی محروم هستند ضمن اینکه حمیدرضا صمدزاده و علی آرزومندیان، سرپرست و مربی مهرام به ترتیب به دلیل نحوه اعتراض به میز داوران و ضرب و شتم منتهی به جرح داور به ترتیب 50 و 20 میلیون ریال جریمه شدند البته آرزومندیان یک سال هم از انجام هرگونه فعالیت مربیگیری محروم است. همچنین باشگاه پتروشیمی هم به پرداخت 200 میلیون ریال جریمه تنبیه شد.

برق شیراز کنار گذاشته شد
فدراسیون فوتبال سه شنبه گذشته از کنار گذاشته شدن تیم برق شیراز از رقابت‌های لیگ دسته اول خبر داد. این تصمیم به خاطر حضور پیدا نکردن برق شیراز در دو دیدار متوالی در این رقابت‌ها گرفته شده است.

ایران قهرمان تورنمنت جودو شد
تورنمنت چهارجانبه جودو تهران سه شنبه گذشته با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید. این رقابت ها با حضور 74 جودوکار شامل 5 تیم ایرانی (متشکل از بزرگسالان، جوانان و ناشنوایان) و تیم های گرجستان، تونس و ارمنستان برگزار شد. در جریان این رقابت ها تیم ایران با 3 مدال طلا، 2 نقره و 5 برنز قهرمان شد. گرجستان و تونس هم دوم و سوم شدند.

بازگشت محمدخانی به فوتبال
مسئولان باشگاه هنرمندان پس از نشستی که سه شنبه گذشته برگزار کردند، اعلام کردند جمعه آینده دیداری خیرخواهانه میان تیم‌های فوتبال هنرمندان و منتخب مهاجران افغانستان و به نفع ورزشکاران مهار افغانستان در ورزشگاه طالقانی برگزار خواهد شد. این دیدار با حضور محمدخانی، مهاجم دهه 60 و 70 پرسپولیس برگزار می‌شود که پس از سال‌ها دوری به میادین فوتبال باز می‌گردد.

تساوی پرگل تراکتورسازی در لیگ قهرمانان
در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه شب گذشته تیم تراکتورسازی در ورزشگاه احمد بن علی شهر دوحه مقابل الجیش قطر به تساوی 3 بر 3 دست یافت.  فلاویو لوپز (دقیقه 24)، سید مهدی سیدصالحی (دقیقه 56) و گیلسون سوارز (2+90) گل‌های تراکتور را به ثمر رساندند. تراکتورسازی با این تساوی در صدر گروه A قرار گرفت.

محسن شادی حذف شد
فدراسیون قایقرانی نام چهارشنبه گذشته نام محسن شادی را از فهرست دعوت شدگان به مرحله جدید اردوی تیم ملی روئینگ برای حضور در مسابقات کاپ آسیا حذف کرد. شادی به دلیل محقق نشدن درخواستش در اردوی آخر این تیم شرکت نکرد و به همین دلیل نام وی از فهرست جدید حذف شده است.

اولین مدال ایران در مسابقات  جاده دوچرخه سواری آسیا
در نخستین روز مسابقات مواد جاده سی و سومین دوره رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا، مهدی عباداللهی رکابزن در ماده تایم تریل انفرادی چهارشنبه گذشته با کسب عنوان سومی، نخستین مدال تیم ملی دوچرخه‌سواری درمواد دوچرخه را به دست آورد. این رقابت‌ها در هند جریان دارد.

برتری مهرام در سومین دیدار فینال بسکتبال
تیم بسکتبال مهرام تهران با برتری در سومین بازی فینال لیگ برتر امیدهای خود را برای کسب قهرمانی زنده نگه داشت. در این بازی که در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، تیم مهرام با نتیحه 106 بر 89 برابر حریف قدرتمند خود به برتری دست یافت تا امیدهایش را برای قهرمانی در لیگ برتر زنده نگه دارد.

برتری متین ورامین در نخستین دیدار فینال و برد پیکان مقابل سایپا
نخستین دیدار مرحله رده‌بندی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی پیکان برابر سایپا آغاز شد. در این مسابقه که در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، تیم پیکان در سه گیم متوالی و با نتایج 25 بر 20 ، 25 بر 20 و 25 بر 23 به برتری دست یافت.همچنین مرحله نهایی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی متین ورامین مقابل کاله آمل آغاز شد. در این بازی هم که در سالن 12 هزار نفری آزادی انجام شد، متین ورامین با نتیجه 3 بر یک از سد کاله آمل گذشت که نتایج این بازی بدین شرح است: ( 25 بر 21) ، (21 بر 25)، (29 بر 31)، (25 بر 23)

دیدار استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان
هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان رسید که استقلال موفق شد در ورزشگاه آزادی با 2 گل العین امارات را شکست داده و صدرنشین گروه D لقب بگیرد. سپاهان هم در قطر با نتیجه 3 بر یک مغلوب الغرافه شد تا به رده دوم گروه C سقوط کند.

کد خبر 2017843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha