۲۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۴۲

مقامات ونزوئلایی از فکر مومیایی کردن جسد چاوز گذشتند

مقامات ونزوئلایی از فکر مومیایی کردن جسد چاوز گذشتند

یک رسانه خبری با اشاره به مومیایی نشدن جسد هوگو چاوز از انتقال جسد رئیس جمهوری سابق ونزوئلا به موزه نظامی در شهر کاراکاس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بی بی سی گزارش داد که جسد هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا که پس از ماهها مبارزه با بیماری سرطان در نهایت دار فانی را وداع گفت، به موزه نظامی در شهر کاراکاس پایتخت این کشور منتقل شد.

به نوشته بی بی سی، تابوت هوگو چاوز از دیدگان هزاران نفر از مردم ونزوئلا که در خیابانها صف بسته بودند، رد شد و به موزه کاراکاس منتقل شد. بسیاری از هواداران چاوز پیراهن های قرمز که رنگ جنبش سیاسی رئیس جمهوری ونزوئلا بود، بر تن داشتند.

خبرنگار بی بی سی با اشاره به اینکه جسد چاوز مومیایی نشد، گفت: مشخص نیست که چه اتفاقی برای جسد چاوز در طولانی مدت می افتد.

وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا با اشاره به انصراف دولت از تصمیم خود برای مومیایی کردن چاوز اعلام کرد که به گفته کارشناسان روسی جسد چاوز به طور مناسب برای مومیایی شدن آماده نشده بود و این پروسه نیازمند هفت تا هشت ماه زمان بود.

چاوز اعلام کرده بود که می خواهد پس از فوت در زادگاه خود دفن شود. جسد چاوز درحالی به موزه کاراکاس منتقل شد که ونزوئلا شاهد برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس جمهوری جدید در اواخر فروردین است.

کد خبر 2019432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha